فاکسکان صد نمونه اولیه آیفون اپل را با صفحه‌نمایش یاقوت کبود تولید کرده است

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
گزارش می‌شود که در یکی از کارخانه‌های فاکسکان در شنژن، این تولیدکننده‌ی قراردادی صد نمونه اولیه (پروتوتایپ) از نسل بعدی آیفون اپل تولید کرده است. آنچه این نمونه‌های اولیه را از نمونه‌های مشابه خود متمایز می‌کند این است که در تمامی نمونه‌ها، از صفحه‌نمایشی با جنس یاقوت کبود استفاده شده است.
تبلیغات

 جایگزینی گوریلا گلس استفاده شده بر روی دستگاه‌ها با یکی از سخت‌ترین ماده‌های موجود بر روی زمین یعنی یاقوت کبود، فرآیند ساخت و تولید آیفون‌های جدید را بسیار سخت‌تر نموده است. در هر حال به نظر می‌رسد با این آزمایشات فاکسکان توانسته از پس مشکلات این فرآیند برآید. هر دو کمپانی که اپل برای تولید یاقوت کبود مورد نیاز خود به آن‌ها تکیه کرده است یعنی Synopsys و Bern Optics اخیرا تسهیلات تولیدی خود را افزایش داده‌اند. هر دوی این شرکت‌ها، تولیدات موارد مورد نیاز برای پوشش دوربین عقب و نیز اسکنر تاچ‌ آی‌دی آیفون‌های 5s را بر عهده دارند.

اپل هم‌اکنون نیز 10 درصد از یاقوت کبود تولید شده در دنیا را برای تولید محصولات خود مصرف می‌نماید و به نظر می‌رسد این درصد برای کوپرتینو به زودی با افزایش چشم‌گیری روبرو خواهد شد. تیم کوک مدیر عامل اپل، در مصاحبه‌ای که از طریق شبکه‌ی ABC نمایش داده شد تایید کرده است که کارخانه و امکانات جدید این کمپانی در آریزونا به تولید یاقوت کبود مشغول خواهد شد که می‌تواند برای استفاده در محصولات آینده‌ی اپل و یا ساعت هوشمند این شرکت که مدت‌هاست در انتظار آن هستیم مورد بهره برداری قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات