افزایش فاصله با اپل، علی‌رغم افزایش سهم سامسونگ در بازار ایالات متحده؛ ژیائومی رقیب قدر سامسونگ در بازار چین

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم افزایش سهم سامسونگ از بازار ایالات‌متحده در حوزه‌ی تلفن‌های‌هوشمند، اما فاصله‌ی این کمپانی با مهم‌ترین رقیب خود یعنی اپل افزایش یافته است. از طرفی دیگر این کمپانی در چین نیز ژیائومی را در کنار خود می‌بیند که عنوان محبوب‌ترین برند موجود در بازار چین را از آن خود کرده است. گویا زمان ارائه‌ی نسل جدید پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 5 رسیده است.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط گروه NPD منتشر شده است، هر دو کمپانی اپل و سامسونگ موفق به افزایش فروش تلفن‌های‌هوشمند خود در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2013 میلادی شده‌اند. هرچند فاصله‌ی موجود بین سهم اپل از بازار ایالات متحده با سامسونگ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است.

MarketShare

42 درصد از کل کاربران تلفن‌های‌هوشمند در ایالات متحده از آیفون استفاده می‌کنند؛ در حالی که تنها 26 درصد از این کاربران از تلفن‌های ساخت سامسونگ بهره‌ می‌برند. در سه‌ماهه‌ی انتهایی سال 2012 میلادی اپل 35 درصد از بازار تلفن‌های‌هوشمند ایالات متحده را در اختیار داشت که سامسونگ با در اختیار داشتن 22 درصد، فاصله‌ی چندان زیادی را همچون مدت مشابه امسال نداشت. در مقایسه با سال 2012، سامسونگ شاهد رشدی 4 درصدی بود؛ در حالی که اپل در این مدت رشد 7 درصدی را به خود دیده است. می‌توان علت عمده‌ی موفقیت اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 را عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل برشمرد. در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013، اپل آیفون 5S و آیفون 5C را به بازار عرضه کرد.

برخلاف دو کمپانی قدرتمند سامسونگ و اپل، سایر تولیدکنندگان فعال در حوزه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند، شاهد کاهش سهم خود از بازار بودند. در سه‌ماهه‌ی انتهایی سال 2013 میلادی کمپانی‌هایی چون ال‌جی، اچ‌تی‌سی، موتورولا و بلک‌بری که سهم هریک زیر 10 درصد است، دچار کاهش شدند. کمپانی کانادایی ریم که تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند بلک‌بری است نیز در انتهای این لیست قرار گرفته است.

براساس گزارش دیگری که توسط Kantar Worldpanel منتشر شده است، سامسونگ در بازار چین نیز روند رو به نزولی را در سهم بازار شاهد است. کمپانی ژیائومی با کسب لقب محبوب‌ترین برند تلفن‌هوشمند در چین، سامسونگ را پشت سرنهاده است که می‌توان دلایل عمده‌ی آن را قیمت پایین، تجهیزات بالا و ساخت چین بودن این محصولات برشمرد.

سامسونگ در حال آماده‌سازی نسل جدید پرچم‌دار خود با نام گلکسی اس 5 است که به احتمال بسیار زیاد در فروردین ماه به بازار عرضه خواهد شد. اما برای دیدن اثرات آن در میزان فروش و همچنین کسب سهمیه بازار، باید به انتظار فرا رسیدن سه‌ماهه‌ی سوم سال 2014 بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات