براساس شایعات، آیفون 6 نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی بهره خواهد برد

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شایعات متعددی در مورد پرچمدار بعدی اپل به منتشر شده بود. اخیراٌ نیز خبر دیگری در مورد دوربین این تلفن‌هوشمند منتشر شده است که نشان از استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی، در دوربین آیفون 6 دارد.
تبلیغات

شاید این خبر، پایانی برای تمامی افرادی باشد که در پی رزولوشن بیشتر در دوربین تلفن‌های‌هوشمند هستند؛ اما مطمئناٌ راه‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت ثبت تصاویر در آیفون وجود دارد. از این‌رو تحقق شایعه‌ای در مورد بهبود لرزش‌گیراپتیکال، محتمل‌تر از پیش است.

این خبر از گفتگوی China Post با Nomura Securies‌ در چین به‌دست آمده است. شاید در این گفتگو سخنی از شباهت سخت‌افزاری برخی از قطعات نسخه‌ی فعلی با پرچمدار بعدی اپل مطرح شده باشد. این سخنان تاثیر بدی روی Largan Precision گذاشته است که یکی از تأمین‌کنندگان سخت‌افزار آیفون است.

با انتشار این خبر، سهام این کمپانی، به‌علت احتمال عدم استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی در آیفون 6، سقوط کرد. هرچند همین کارشناسان استفاده از سنسور 16 مگاپیکسلی را نیز پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما می‌توان استفاده احتمالی از سنسور 8 مگاپیکسلی را به فال نیک گرفت؛ چراکه اپل، درصدد بالا بردن کیفیت ثبت تصاویر به جای بالا بردن سایز تصویر است.

شاید یکی از بدترین مفاهیمی که عموماٌ به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور برای کیفیت دوربین در نظر گرفته می‌شود، نتیجه‌گیری در مورد کیفیت تصاویر از روی رزولووشن دوربین است. اپل در دوربین آیفون 5S نیز با بهره‌گیری از پیکسل‌های بزرگ‌تر و یک فلش جدید با سازوکاری بهبود یافته، کیفیت تصاویر را افزایش داده است. گویا این کمپانی در نظر دارد تا این کار را در نسخه ی بعدی پرچم‌دار خود نیز به کار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات