گوشی ویندوز‌فونی سونی تحت برند Vaio در سال 2014 عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مذاکرات سونی و مایکروسافت با نتیجه‌ای موفقیت آمیز به پایان رسیده و این کمپانی ژاپنی بطور قطع به لیست تولیدکنندگان سخت‌افزارهای ویندوز فونی افزوده خواهد شد. مدیر بخش ویندوزفون مایکروسافت، آقای Greg Sullivan تأیید کرده است که سونی اسمارت‌فون مبتنی بر ویندوزفون خود را در سال 2014 تولید و عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

 زمان تقریبی این عرضه در میانه‌های سال جاری ذکر شده است؛ بنابراین لازم نیست برای دیدن این محصول مدت زیادی صبر کنیم. اسمارت‌فون جدید سونی با برند نام آشنای وایو ارائه خواهد شد که بر اساس آن، به سادگی می‌توان متوجه شد که این گوشی، سیستم‌عاملی به غیر از سیستم‌عامل سری ایکسپریا را ارائه می‌دهد. با توجه به آپشن‌های شخصی‌سازی محدود ارائه شده توسط شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، اسمارت‌فون وایو به منظور بدست آوردن مزیت‌ نسبی، به سرویس‌های اختصاصی سونی نظیر Music Unlimited و Video Unlimited متکی خواهد بود.

خبر رسیدن به یک توافقنامه توسط سونی و مایکروسافت، تا حدودی غافلگیر کننده بود؛ ولی این توافق برای هر دو طرف منافعی را به دنبال خواهد داشت. سونی پیش‌تر نیز تمایل خود را مبنی بر افزودن پلتفرم دیگری بجز اندروید به خط تولید خود اعلام کرده بود و مسلما واضح‌ترین انتخاب در این بین ویندوزفون خواهد بود. از سوی دیگر مایکروسافت نیز تمایل دارد که هرچه بیشتر پلتفرم خود را گسترش دهد و به سهم آن بیافزاید و در این بین تولیدکننده بزرگی نظیر سونی، بطور قطع کمک بزرگی خواهد بود. نیازی به ذکر این مسأله نیست که این دو کمپانی از دیرباز نیز روابط و همکاری‌های خوبی در زمینه موبایل (با ویندوز موبایل) و دسکتاپ داشته‌اند.

بروز رسانی: Cnetnews این داستان را به عقب انداخته است بنابراین تصور می‌کنیم که مذاکرات در این زمینه همچنان در حال پیگیری باشد. امید می‌رود این موضوع فقط بعنوان یک تأخیر محسوب شود و نه بعنوان عدم دست‌یابی دو طرف به توافق.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات