اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به اکسپریا Z1 کامپکت

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
سونی نسخه کوچکتر از پرچمدار قبلی خود، یعنی z1 را معرفی کرد. البته این نسخه کوچکتر، همان نسخه Mini دیگر پرچمداران برندهای دیگر نیست. در واقع تنها تفاوت z1 Compact با نسخه بزرگتر خود به اندازه صفحه نمایش مربوط می‌شود و هیچ گونه تغییری در مشخصات سخت افزاری این محصول ایجاد نگشته است. با ما همراه باشید تا با پرچمدار تازه سونی آشنا شوید.
تبلیغات

 معمولا هر زمان که خبری از عرضه یک محصول کوچکتر از یک پرچمدار به گوش می‌رسد، تمامی حواس‌ها به این نکته معطوف می‌گردد که قرار است یک تلفن هوشمند جدید با قابلیت‌های متوسط و ظاهری مشابه به بازار میان رده‌ها قدم بگذارد. اما سونی قائده بازی را این بار تغییر داده است. Z1 Compact دقیقا همان Z1 است با اندازه صفحه نمایش کوچکتر. در واقع نه تنها سخت‌افزار و دوربین در این مدل دچار تغییر نشده‌اند، بلکه بهبودهایی نیز در عملکرد صفحه نمایش صورت گرفته است.

SonyZ1Int3

سخت‌افزار:

Z1 Compact از همان تراشه Snapdragon 800 با پردازنده چهارهسته‌ای از نوع Krait با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. سنسور 20.7 مگاپیکسلی دوربین نیز که لنز قدرتمند آن، عکسبرداری با Z1 را  به یکی از بهترین تجربه‌ها در تلفن‌های هوشمند تبدیل کرده بود، همچنان در نسخه کوچکتر این محصول  وجود دارد. یک فلاش LED در کنار این دوربین قرار گرفته است. ضمنا این دوربین کیفیت 1080p را برای ثبت تصاویر ویدئویی در این دوربین در اختیار کاربران قرار داده است. در کنار این‌ها قابلیت ضد آب بودن نیز که به یکی از ارکان اصلی پرچمداران برند Xperia تبدیل شده است در این مدل حاضر هستند. NFC  و حافظه 16 گیگابایتی با درگاه Micro SD‌ برای افزایش گنجایش حافظه نیز، بخش دیگری از قابلیت‌های نسخه جدید  Z1 هستند که بدون تغییر باقی‌ مانده‌اند. 

صفحه‌ی نمایش:

در بخش صفحه نمایش، این بار به جای صفحه نمایش بزرگ Z1، با یک صفحه نمایش با اندازه کوچکتر 4.3 اینچی روبرو هستید که تفاوت‌های بسیاری با نسخه بزرگتر خود دارد. صفحه نمایش IPS به کار رفته در این تلفن، سبب می‌شود تا بتوانیم این تفاوت‌ها را  در زاویه دید بسیار بهتر، نمایش طبیعی‌تر رنگ‌ها جستجو کرد. این صفحه نمایش روزلوشن 1080 را با 720 در مدل قبلی عوض کرده است، اما همچنان نسبت چگالی پیکسل‌ها در این صفحه نمایش‌، همان 340 پیکسل بر اینچ است و تغییری در کیفیت نمایشگر تلفن به وجود نیامده است. همچنین تکنولوژی‌های صفحه نمایش Triluminos به همراه موتور پردازش تصویر X-Reality نیز در نسخه فشرده Z1 همچنان حاضر هستند. 

باتری:

تفاوت دیگر Z1 فشرده شده با Z1 اصلی، در باطری می‌توان پیدا کرد. جایی که با توجه به کوچکتر شدن صفحه نمایش و ابعاد تلفن و در نتیجه مصرف انرژی کمتر، سونی دیگر لزومی به استفاده از یک باطری غول پیکر ندیده است و در نتیجه این امر، باطری 3000 میلی‌آمپر بر ساعت جای خود را به یک باطری 2300 میلی‌آمپر بر ساعتی داده است.

طراحی:

اکسپریا Z1 کامپکت نیست همچون سایر تلفن‌های‌هوشمند سری اکسپریا، DNA طراحی سونی را به ارث برده است. شاید یکی از بزرگترین مزایای سایز کچک‌تر این تلفن‌هوشمند را بتوان سهولت استفاده از آن و همچنین دست‌گیرتر شدن آن نام‌برد. به لحاظ ابعاد نیز، تغییرات نه چندان زیادی قابل مشاهده هستند. به غیر ازکاهش حداقل یک میلی‌متر از ضخامت دستگاه، تغییر یکباره یا دگرگونی دیگری در طراحی ظاهر دستگاه صورت نگرفته است.

SonyZ1Int2

رابط گرافیکی کاربر:

اکسپریا Z1 کانپکت نیز همچون سایر تلفن‌های هوشمند سری اکسپریا از رابط  گرافیکی کاربر مخصوص سونی به‌همراه اندروید 4.3 آبنبات پاستیلی بهره می‌برد.

SonyZ1Int1

نسخه کوچکتر Z1 در اواسط ماه فوریه و با چند رنگ متنوع از جمله زرد با حاشیه طلایی به همراه سفید، سیاه و قرمز به بازار ارائه خواهد شد. 

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات