آلکاتل تلفن 8 هسته‌ای وان‌تاچ آیدل ایکس پلاس را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین گوشی آلکاتل، OneTouch idol X+ است که تراشه‌ی 8 هسته‌ای ساخت مدیاتک دارد.
تبلیغات

آلکاتل هم وارد بازار سازندگان گوشی‌های اندرویدی شده و با معرفی آخرین محصولات خود در CES 2014، قصد دارد مشتری جذب کند. جدیدترین گوشی رونمایی شده توسط آلکاتل، OneTouch idol X+ است که تراشه‌ی 8 هسته‌ای آن را، مدیاتک تولید کرده است. در ادامه به بررسی بیشتر این گوشی باریک و قدرتمند می‌پردازیم.

جدیدترین عضو خانواده‌ی آیدل با پسوند X+ وارد رقابت فشرده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار می‌شود. این عضو جدید تنها 7.9 میلی‌متر ضخامت دارد و نمایشگر 5 اینچی آن فول اچ‌دی است. بنابراین تراکم پیکسلی آن 441 پیکسل در اینچ است.

دوربین این گوشی قدرتمند هم مثل بسیاری از رقبا 13.1 مگاپیکسل است و گشادگی دیافراگم آن نیز F/2.0 است. بنابراین برای ثبت مناظر، دوربین خوبی به حساب می‌آید. از نظر کیفی احتمالاً از همان دوربینی که در آیدل ایکس دیده بودیم، استفاده می‌شود.

Alcotel-OneTouch-Idol-X-Plus-1

مشخصات سخت‌افزار داخلی گوشی بهینه‌تر و جالب‌تر شده؛ به عنوان مثال پردازنده‌ 8 هسته‌ای 2 گیگاهرتزی محصول مدیاتک در آن تعبیه شده که مدل دقیق آن MT6592 است. این تراشه با لیتوگرافی 28 نانومتری HPM ساخته شده و بالاترین سرعت را در این رده تراشه‌ها دارد. رقبای آلکاتل از همین تراشه ولیکن با سرعت نهایتاً 1.7 گیگاهرتز بهره می‌برند.

برای محاسبات گرافیکی نیز از پردازنده‌ی گرافیکی 4 هسته‌ای Mali450 استفاده می‌شود که سرعت آن بسیار بالا در نظر گرفته شده است؛ بنابراین در کنار پردازنده‌ی اصلی 8 هسته‌ای با سرعت بالا، پردازنده‌ی گرافیکی هم با سرعت 700 مگاهرتز مشغول به کار می‌شود تا سرعت گوشی مطلوب باشد.

این بار باتری بزرگ‌تری در پرچم‌دار آلکاتل استفاده شده؛ چرا که یک باتری بزرگ 2500 میلی‌آمپر ساعتی در افزایش مدت زمان کارکرد گوشی به ایفای نقش می‌پردازد. اسپیکرهای با کیفیت Hi-Fi و همان مقدار رم قبلی -یعنی 2 گیگابایت- در پرچم‌دار جدید تعبیه شده‌اند.

آلکاتل بر این باور است که محصولات خانواده‌ی IDOL با تعادلی بین قابلیت‌ها، کارایی و طراحی، مشتریان را شگفت‌زده می‌کنند و با کیفیت برتر عکس‌ها و نمایشگر، به کار خود ادامه می‌دهند.

ادعای سازنده به نظر درست است؛ چرا که پرچم‌دار قبلی یعنی آیدل ایکس، نمایشگر با کیفیتی داشت که در بررسی‌ میزان حداکثر روشنایی آن، رقم فوق‌العاده‌ی 431 نیت به دست آمده است. برای مقایسه، به روشنایی 460 نیتی اچ‌تی‌سی وان و 438 نیتی ال‌جی جی2 توجه کنید.

Alcotel-OneTouch-Idol-X-Plus-2

هنوز زمان عرضه‌ی بین‌المللی این گوشی مشخص نشده؛ اما قیمت گوشی 330 دلار تعیین شده است. احتمالاً قیمت آن برای سایر بازارها هم در همین حد باشد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

منبع PheneArena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات