اکسپریا Z1f از صفحه نمایش بهتر و طول عمر باتری بالاتری نسبت به Z1 برخوردار است

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی مینی پرچمدار جدید سونی، اکسپریا Z1f پس از عرضه در ژاپن، معادلات بازار تلفن‌های هوشمند را جابجا کرده است. نسخه‌ی کوچک پرچمدار سونی پس از عرضه از لحاظ میزان فروش آیفون 5S را در ژاپن پشت سر گذارده است.
تبلیغات

لازم به‌ذکر است که این تلفن‌هوشمند با آیفون 5S مقایسه می‌شود. هرچند Z1f  در مقایسه با Z1 از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن کمتر و باتری با ظرفیت پایین‌تر بهره می‌برد، اما هر دو تلفن مجهز به پردازنده Snapdragon 800 هستند. لازم به‌ذکر است که دوربین این دو تلفن‌هوشمند نیز یکسان بوده و هر دو از یک ماژول دوربین با سنسور 20.7 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

گزارش‌های متعددی در مورد توانایی اکسپریا Z1f منتشر شده است که براساس آن باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی Z1f قابلیت تامین انرژی برای مدت طولانی‌تری را نسبت به باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی در Z1 دارد. گزارش دیگری نیز منتشر شده است که حکایت از کیفیت بالاتر صفحه‌ی نمایش 4.3 اینچی Z1f با رزولوشن 720 در 1280 در مقابل صفحه‌ی نمایش 5 اینچی Z1 با رزولوشن 1080 در 1920 دارد.

XperiaZ1f

براساس یکی از گزارش‌های منتشر شده، سونی در Z1f از یک پنل نمایشی IPS با کیفیت بهتر نسبت به Z1 استفاده کرده است که منجر به ارائه‌ی کنتراست بالا، زاویه دید وسیع‎‌تر و کیفیت تصویر بهتر می‌شود. در صورتی که این مورد از سوی منابع بیشتری تایید شود، حکایت از برتری نسخه‌ی مینی نسبت به نسخه‌ی بزرگ‌تر پرچمدار کنونی سونی دارد.

تصاویری از اکسپریا Z1f و Z1 در کنار یکدیگر منتشر شده است که حکایت از برتری نسخه‌ی مینی پرچمدار سونی در مقابل Z1 دارد. همانطور که در تصاویر بالا مشخص است، اکسپریا Z1f دارای زوایای دید بهتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود است. روز 13 دی‌ماه شاهد معرفی نسخه‌ی بین‌المللی اکسپریا Z1 خواهیم بود که شاید تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سونی گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات