ال جی سنسور اثرانگشت خوان را به LG G3 اضافه می‌کند

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های کلیدی آیفون 5s پشتیبانی از سنسور اثر انگشت خوان است. حال به نظر می‌رسد ال جی در تلاش است تا سنسور مشابهی را در پرچمدار بعدی خود در سری G بکار ببرد، سنسوری شبیه به Touch ID اپل که کارایی نسبتا مشابه‌ای نیز خواهد داشت.
تبلیغات

براساس گزارش رسانه کره‌ای The Korean Herald احتمالا پرچمدار بعدی ال جی، با نام LG G3 به سنسور اثر انگشت خوان تجهیز خواهد شد. در این گزارش آمده که ال‌جی، پرچمدار بعدی خود را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا که در اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد.

اما سنسور اثر انگشت خوان ال‌جی یک تفاوت اساسی با Touch ID اپل خواهد داشت. تاچ‌ آی‌دی با دکمه فیزیکی Home در آیفون یکپارچه شده است، فناوری که اپل با تصاحب شرکت AuthenTec بدست آورد و حالا جزو اختراع‌های ثبت شده این شرکت به شمار می‌روند و احتمالا شرکت‌های دیگر قادر به استفاده از آن نخواهند بود. از طرفی ال جی در تلفن‌های جدید خود دکمه‌های فیزیکی را بطور کامل از قسمت جلوی تلفن حذف نموده است. در گزارش رسانه کره‌ای آماده است که ال جی برای اسکن اثر انگشت از «لمس صفحه و کشیدن انگشت بر روی آن» بهره می‌برد. ال‌جی احتمالا توانسته سنسور اثر انگشت خوان را با صفحه نمایش یکپارچه کند تا کاربر برای فعال کردن گوشی تنها کافی است تا انگشت خود را بر روی صفحه نمایش بکشد.

در ادامه این گزارش آماده اپل در تلاش است تا سنسور Touch ID را به دیگر محصولات خود نیز اضافه کند و احتمالا نسل بعدی آیپدها و شاید کامپیوترهای مک از این قابلیت پشتیبانی کنند.

همچنین شایعاتی در باره دیگر مشخصات فنی LG G3 نیز وجود دارد که به سیستم عامل اندروید 4.4 و صفحه نمایش با رزولوشن QHD اشاره دارند. ظاهرا ال‌جی در تلاش است تا پردازنده اختصاصی خود با نام LG Odin را در LG G3 بکار گیرد. این پردازنده 8 هسته‌ای براساس معماری big.LITTLE شرکت آرم طراحی شده و از فناوری 64 بیتی پشتیبانی می‌کند.

تمام شواهد حاکی از آن هستند که ال جی قصد دارد حضور پر رنگی را در کنگره جهانی موبایل به نمایش بگذارد. اخیرا اطلاعاتی در باره ساخت یک ساعت هوشمند و یک دستنبد ورزشی ال جی نیز به بیرون درز کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات