تلفن Oppo Find 7 با صفحه نمایش 2K و پردازنده Snapdragon 805 از راه می‌رسد

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپو تلفن متفاوت N1 را که از یک دوربین چرخشی بهره می‌برد، در همین ماه روانه بازار می‌کند؛ اما ظاهرا این کمپانی چینی قصد دارد تا زودتر از دیگر رقبا، نسبت به ارائه تلفن با صفحه نمایش 2K اقدام نماید و تلفن 5.7 اینچی Find 7 را سال آینده روانه بازار کند.
تبلیغات

تلفن Find 7 مجهز به یک صفحه نمایش 5.7 اینچ با رزولوشن 2,560 در 1,440 پیکسل خواهد بود. به این ترتیب کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه به رزولوشن 1080p بسنده نکرده‌اند و قصد دارند تا تراکم پیکسل‌ها را باز هم بیشتر کنند.

چشم انسان بدون شک قادر به تفکیک پیکسل‌ها در یک صفحه نمایش 5 اینچی 1080p نیست و هر چه تراکم صفحه نمایش بالاتر رود حداقل از نظر تئوری تاثیری در آنچه چشم انسان مشاهده می‌کند نخواهد داشت. اما هر چه رزولوشن دستگاه بالاتر رود رندر تصاویر برای پردازنده سخت‌تر می‌شود و مصرف انرژی افزایش می‌یابد و نهایتا طول عمر باتری کاهش می‌یابد. با این وجود باید دید که رزولوشن 2K، تصاویر شارپ‌تر و زنده‌تری را نسبت به صفحه نمایش‌های 1080p ارائه خواهد کرد یا خیر.

شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که براساس آن‌ها شاید نسل بعدی پرچمداران مطرح بازار مانند Xperia Z2، گلکسی اس 5 یا HTC M8 به صفحه نمایش 2K مجهز شوند.

از دیگر مشخصات فنی منتسب به تلفن Oppo Find 7 می‌توان به پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 805، سه گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسل در پشت، دوربین 5 مگاپیکسل در جلو و پشتیبانی از شبکه 4G LTE اشاره کرد.

به نظر شما آیا رزولوشن 2K در صفحه نمایش کوچک موبایل‌ها، تاثیری بر کیفیت تصویر آن‌ها خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات