اندروید 52 درصد از سهم بازار تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده را در اختیار دارد

جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
با ورود به ماه دسامبر در دهم آذرماه سال جاری، comScore آمار سه ماهه‌ی سوم از سال 2013 میلادی را ارائه داد. آمار اخیر مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، یعنی جولای، آگوست و سپتامبر است که بازه‌ی 10 تیرماه تا 9 مهرماه را شامل می‌شود. براساس آمار ارائه شده، اندروید 52.2 درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را در ایالات متحده در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی از آن خود کرده است که شاهد رشدی 0.4 درصدی نسبت به سه ماهه‌ی دوم است.
تبلیغات

پلتفرم اپل نیز شاهد رشدی 0.2 نسبت به دو ماهه‌ی دوم بوده است که سهم آن را از 40.4 به 40.6 درصد رسانده است. کمپانی بلک‌بری با از دست دادن سهم خود از بازار تلفن‌های‌همراه در آمریکا، بزرگترین رقم را برای کاهش سهم از بازار به نام خود ثبت کرده است. این کمپانی کانادایی با از دست دادن 0.7 درصد از بازار، سهم 3.6 درصدی را از آن خود کرده است. مایکروسافت نیز با افزایش 0.2 درصدی سهم خود روبرو بوده است که سهم آن را از بازار به 3.2 درصد افزایش داده است. سهم سیمبین نیز از این بازار رقمی در حدود 0.1 تا 0.2 درصد است.

smartphoneshare

نکته‌ی قابل ذکر در مورد آمار اخیر، نزدیک شدن هر چه بیشتر سامسونگ به رقیب خود یعنی اپل است. همانطور که ذکر شد، اپل با افزایش 0.2 درصدی سهم خود، 40.6 درصد از بازار را در اختیار خود دارد.در حالی که غول کره‌ای با افزودن 1.3 دیگر به سهم خود از بازار، رقم 25.4 درصدی را به نام خود ثبت کرده است. سامسونگ این افزایش 1.3 درصدی را مدیون مهاجرت کاربران HTC است، چراکه کمپانی تایوانی HTC با از دست دادن این سهم از بازار و در اختیار گرفتن 6.7 از بازار، پس از اپل، سامسونگ و موتورولا در رده‌ی چهارم قرار گرفته است. ال‌جی نیز با رشدی 0.2 درصدی رتبه‌ی پنجم را با 6.8 درصدی از آن خود کرده است.

mobileshare

همچنین ComScore اپلیکیشن فیس‌بوک را نیز با نفوذی 75.7 درصدی در میان کاربران تلفن‌های هوشمند، پرطرفدارترین اپلیکیشن موجود برای تلفن‌های هوشمند عنوان کرده است. یوتیوب نیز با 48 درصد رتبه دوم را از آن خود کرده است. اینستاگرام نیز توانسته است نظر 25.5 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند را به خود جلب کرده است.

آمار فوق گویای سهم تولیدکنندگان موبایل با احتساب سهم قبلی آن‌ها در بازار است. در حالی که اگر بخواهیم سهم فروش هر یک از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند را به تنهایی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری حساب کنیم، نتایج متفاوتی حاصل می‌شود. برای مثال در سه‌ماهه‌ی سوم نوکیا 4.1 درصد ار بازار را از آن خود کرده است در حالی که در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، کمپانی فنلاندی 1.4 از بازار را در اختیار داشت. ال‌جی نیز توانسته است تا در سه‌ماهه‌‌ی سوم، 8.6 درصد از بازار را از آن خود کند. رتیه‌ی اول و دوم در اختیار اپل است. سامسونگ با از دست دادن 0.1 درصد از بازار، رتبه‌ی اول خود ا که در سه‌ماهه‌ی دوم کسب کرده بود، به اپل بازپس داده است. اپل نیز با رشدی 0.5 درصدی سهم 33.7 درصدی از بازار را از آن خود کرده است.

Q3Share
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات