سه شنبه روز رای گیری از سهامداران نوکیا برای واگذاری بخش موبایل به مایکروسافت؛ آیا نوکیا به روزهای پایانی استقلال خود نزدیک می شود؟

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
فنلاندی ها شاهد آخرین روزهای حیات نوکیا به عنوان تولیدکننده ای مطرح و مستقل هستند. شرکتی که روزی به عنوان سمبل فنلاند و یکی از قطب های اصلی اقتصاد این کشور به شمار می آمد حالا دارد کم کم خودش را برای رفتن به زیر یوغ غول آمریکایی، مایکروسافت آماده می کند. اما هنوز قدم آخر و رای گیری از سهام داران برای قطعیت بخشیدن به این قرارداد, زمان اندکی باقی مانده است. سه شنبه روز رای گیری از سهام داران نوکیا است. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این موضوع را برایتان بازگو نماییم.
تبلیغات

 روز سه شنبه کشور فنلاند, میزبان سهام داران یکی از مطرح ترین شرکت های تولید تلفن همراه خواهد بود. شرکتی که روزی بازار تلفن های همراه را با محصولات و سیستم عامل سیمبین قبضه کرده بود, اکنون باید کم‌کم در فکر پیوستن به آمریکایی ها باشد.

اولین قدم برای این اتفاق, با قراردادی به ارزش 7.3 میلیارد دلار که بین مایکروسافت و نوکیا برای تصاحب بخش تجاری موبایل نوکیا چندی پیش بسته شد در حال اجراست. قدم بعدی رای گیری و اظهار نظرات نهایی سهام داران این غول فنلاندی برای قطعیت بخشیدن به قرار داد و اجرای آن می باشد. بعد از آن نیز نوبت به سازمان های نظارتی آمریکا همچون FCC و  DOJ می رسد تا با این انتقال موافقت کنند و تمام. نام نوکیا به عنوان شرکتی مستقل به تاریخ خواهد پیوست!

انتظار می رود که قرارداد مذکور در ابتدای سال میلادی آینده به اجرا دربیاید. اما قبل از آن فرصت مناسبی است تا سهامداران نوکیا, خصوصا آن دسته از آن ها که با این انتقال مخالفت دارند، نظرات نهایی خود را در این رابطه بیان نمایند. چرا که یکی از مهم‌ترین دغدغه فنلاندی‌ها, از دست دادن میراثی به بزرگی نوکیا است که بدون شک, با مخالفت عده ای از سهامداران روبرو خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا روز سه‌شنبه روز پایان دادن به نوکیای مستقل است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات