Google Now هوشمند‌تر شد، اما رقابت با Siri همچنان ادامه دارد

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
آتش رقابت بین دستیارهای صوتی گوگل و اپل، با هر چه هوشمندتر شدن این دو شدت می‌گیرد. تا مدتی پیش، می‌توانستیم اپل و Siri را برنده نسبی این رقابت به لحاظ هوشمندی بنامیم. اما به روزرسانی جدید Google Now از شنونده درون سیستم عاملش، راه را برای قضاوت در این باره دشوار نموده است. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد گفت و گو کنیم.
تبلیغات

 یکی از برتری‌هایی که Siri نسبت به سیستم صوتی گوگل داشت، امکان پرس و جوی بیشتر آن از کاربر در اجرای فرامین نامعلوم یا ناواضح بود. در حالی که سیستم صوتی گوگل با دریافت فرامین ناقص یا اشتباه، کاربر را وادار به صحبت کردن به زبانی به اصطلاح ماشینی‌تر و توضیح بیشتر از ابتدا می‌نمود. اما در بروزرسانی جدید گوگل، شنونده دستگاه اندرویدی شما هوشمندتر شده و خدمات بهتری را برای پاسخگویی به صحبت‌های شما در چنته دارد. برای مثال شما الان اگر  از دستگاهتان درخواست کنید که "یک پیغام متنی ارسال کند"،  تلفن متوجه می‌شود که بخشی از پیغام ناقص باقی مانده و پاسخ خواهید شنید که این پیغام برای چه کسی باید ارسال شود. در حالی که پیش از این با ارسال پیغامی ناقص، ناچار بودید از ابتدا دستورتان را کامل‌تر و به صورت ماشینی‌تر برای تلفن بازگو نمایید.

Ron Amadeo از وبسایت Ars Technica، طی نمونه‌ای ویژگی‌ جدید Google Now را در ارسال پیغام متنی به تصویر کشیده است.  در این نمونه، دستیار صوتی Google Now بعد از گفتن جمله "‌یک پیغام متنی بفرست" از شما می‌پرسد که "برای چه کسی این پیغام ارسال شود" همچنین در هنگام دریافت پاسخ شما، علامت میکروفون به رنگ آبی در می‌آید که نشان‌دهنده جستجوی تلفن به دنبال مخاطب مورد نظر است. بعد از ثبت مخاطب، تلفن از شما متن مورد نظرتان را درخواست می‌کند و بعد از آن منتظر تایید شما برای ارسال پیغام متنی‌تان می‌ماند.

همچنین بخش جستجوی صوتی نیز به طور چشمگیری هوشمند‌تر شده است و با توجه به قراین و جستجوهای شما نتایج جالبی را به شما نشان می‌دهد. مثلا اگر از آن بپرسید که پایتخت فرانسه کجاست، ضمن پاسخگویی به این سوال در جواب سوال بعدی شما به اینکه چگونه می‌توان به آنجا سفر نمود، با توجه به همان سوال قبلی یعنی شهر پاریس، پاسخ می‌دهد.

البته پاسخ‌های مرتبط و گفت و گوی دو طرفه با تلفن‌هوشمند، راه درازی در پیش دارد تا به یک همراه تمام عیار تبدیل شود و از آن بتوان به عنوان جایگزینی انسانی استفاده کرد. هدفی که گوگل آن را دنبال می‌کند و شاید روزی روزگاری در زمانی نامعلوم به آن دست پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات