تماشا کنید: دوربین نکسوس 5 در مقابل آیفون 5S

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
آیفون 5S  یکی از تلفن‌هایی است که نکسوس 5 در همه‌ی زمینه‌ها با آن مقایسه خواهد شد، در نتیجه در آینده‌ای نزدیک شاهد انجام مقایسه‌‌هایی مختلفی از این دست خواهیم بود. اما از نظر قدرت دوربین، برتری از آن کدامیک از این تلفن هوشمند خواهد شد؟ پاسخ در ویدئوی زیر نهفته است که دوربین این دو گوشی را مقایسه می‌کند.
تبلیغات

سخت‌افزار

نکسوس 5 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی که به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده، بهره می‌گیرد. یک فلاش LED نیز برای این دوربین تعبیه شده است. همچنین دوربین نکسوس 5 قادر است تا ویدئو‌ با کیفیت فول اچ‌دی ضبط کند. همچنین پرچمدار گوگل از یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو برای انجام مکالمات ویدئویی بهره می‌گیرد.

در آیفون 5S نیز از دوربین نسبتا مشابهی استفاده شده است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی که دارای لرزش‌گیر غیراپتیکال بوده و از وجود حس‌گر روشنایی صحنه بهره می‌گیرد. همچنین یک فلاش با دو LED به‌همراه، امکا فیلم‌برداری با کیفیت فول‌ اچ‌دی از دیگر امکانات ارائه شده توسط این آیفون 5s هستند. آیفون 5S از یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلوی گوشی برخوردار است که دارای حس‌گر روشنایی صحنه بوده و قادر است تا ویدئوهایی را با کیفیت 720p ضبط کند.

رقابت دوربین‌ها

در نبرد دوربین‌های تعبیه شده در جلوی دستگاه، هر دو گوشی کارایی برابری را در مکالمه ویدیویی ارائه می‌دهند، اما وقتی نوبت به ثبت تصاویر و ویدئو می‌رسد، برنده، نکسوس 5 است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین جلوی آیفون 5S کمی روشن‌تر ضبط می‌شوند.

در آزمایش مربوط به ثبت ویدئو، برنده‌ی خاصی وجود ندارد، چراکه هر دو گوشی عملکرد برابری را ارائه می‌دهند. آیفون 5S قابلیت فوکوس دستی را در زمان فیلم‌برداری در اختیار کاربر قرار می‌هد در حالی که نکسوس 5 فاقد این ویژگی‌ است، از این‌رو کیفیت تصاویر ویدئویی ثبت شده توسط دوربین آیفون 5S کمی بهتر از نکسوس 5 هستند، هرچند صداهای ضبط شده در فیلم‌های ضبط شده توسط نکسوس 5 بلندتر از آیفون 5S می‌باشند.

در مورد عکاسی در محیط بیرون با غیرفعال بودن ویژگی HDR و همچنین در روشنایی‌های متفاوت، آیفون 5S تصاویر بهتری را با کیفیت بالاتری ثبت می‌کند. اما پس از فعال کردن ویژگی HDR، نکسوس 5 توانایی خود را به رخ می‌کشد. در محیط‌های کم‌نور که نیاز به استفاده از فلش احساس می‌شود، آیفون 5S تصاویر بهتری را در مقایسه با نکسوس 5 ثبت می‌کند، هرچند در محیط‌های داخلی و پر نور، هر دو دوربین شانه به شانه‌ی هم عمل می‌کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ برتری از آن کدامیک از این دو گوشی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات