نوکیا و سامسونگ قرارداد جدیدی برای استفاده از پتنت‌ها به امضا رساندند

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
علارغم هیاهوی فراوان تبلیغاتی در رقابت کمپانی‌های موجود در بازار تلفن‌های هوشمند، این کمپانی‌ها در پشت پرده طی توافقاتی که منافعی را برای هردو طرف دارد، با یکدیگر همکاری می‌کنند که مطمئنا نمونه‌های آن را تا حال شنیده‌اید. نوکیا و سامسونگ توافق‌نامه فی‌مابین برای استفاده از حق پتنت‌ها را برای 5 سال دیگر تمدید کردند، اما هنوز جزئیاتی از موارد مورد توافق در این قرارداد ذکر نشده است.
تبلیغات

بنابر اخبار منتشر شده هر دو کمپانی با قبول توافقات حاصل شده ی قبلی، قرارداد جدید را امضاء نموده‌اند. جزئیات این توفق‌نامه مشخص نشده است و بسیاری از کارشناسان گمانه‌های مختلفی را در مورد جزئیات این توافق نامه مطرح ساخته‌اند، هرچند به‌نظر می‌رسد این توافق در مورد کسب‌وکار هر دو طرف در حوزه‌ی ابزارهای قابل حمل است.

سامسونگ یکی از قدرترین کمپانی‌های موجود در بازار تلفن‌های هوشمند است، اما یکی از نقاط ضعف آن وابستگی به نو‌آوری‌های انجام شده توسط سایر شرکت‌های موجود در بازار است که هر روز با خلاقیت خود، محصولات جدیدی را ارائه می‌دهند که منجر به جذب مشتریان به سمت آن‌ها می‌شود. اخیرا نوکیا بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت، اما این قرارداد شامل پتنت‌ها و سایر فناوری‌های نوکیا نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد تاکنون ادغام دو شرکت نوکیا و مایکروسافت نتوانسته است خطری را برای غول کره‌ای ایجاد کند.

مایکروسافت در پی افزایش سهم خود از بازار تلفن‌های هوشمند است، از‌این رو ردموندی‌ها امیدوارند تا با استفاده از نوکیا به این خواسته خود دست‌یابند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات