در اندروید 4.4 کیت‌کت با گفتن عبارت "OK Google" جستجوی بدون لمس را فعال کنید

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
پس از شنیدن شایعات فراوان و همچنین افشای بی‌سابقه‌ی اطلاعات نکسوس 5 قبل از معرفی رسمی آن، دیشب گوگل پرچمدار امسال خود را معرفی کرد. پس از گذشت ساعاتی از معرفی نکسوس 5، قابلیت‌ها و امکانات جدید تعبیه شده در اندروید کیت‌کت که به‌همراه نکسوس 5 معرفی شد، مشخص گردید.. در ادامه تغییرات و بهبودهای اعمال شده در سرویس جستجوی Now را بررسی می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیگر استفاده از عبارت "Ok Google" برای فعال کردن جستجوی بدون لمس مختص Moto X نیست، چراکه این ویژگی در نکسوس 5 نیز تعبیه شده است. دیروز با معرفی نسخه‌ی جدید گوشی‌ هوشمند گوگل یعنی نکسوس 5، اولین ویژگی‌های اندروید 4.4 کیت‌کت مشخص شد. اکنون کاربران نکسوس ۵ قادرند تا کلمات مورد نظر خود را برای فعال کردن سرویس جستجوی Now تنظیم کنند و این بدین معنی است که برای فراخوانی سرویس جستجوی Now نیاز به استفاده از کلمات خاصی نبوده و کافی است با انتخاب کلمه‌ی مورد نظرخود، Google Now را فراخوانی کنید. مثلا شما می‌توانید به جای OK Google عبارت مورد نظر خود را برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل تعریف کنید. اما احتمالا پس از فراخوانی این سرویس و در خواست برای جستجوی یک کلیدواژه شما شگفت زده خواهید شد، چراکه این سرویس قادر به مکالمه با کاربر است و برای بهینه‌کردن نتایج جستجو حتی کلماتی را از کاربر سوال می‌کند. این قابلیت زمانی کاربردی خواهد بود که در حال جستجو در لیست کانتکت‌ها باشید، چراکه در صورت وجود دوشخص با یک نام، سرویس جستجو با سوال در مورد نام‌خانوادگی، نتیجه را به کاربر نمایش خواهد داد.

اما این همه‌ی تغییرات اعمال شده در نسخه‌ی جدید اندروید نیست. براساس ادعای گوگل، سیستم تشخیص گفتار در این نسخه شاهد ۲۵ درصد بهبود بوده و همچنین الگوی فراخوانی دستی سرویس جستجوی Now نیز تغییر یافته است .به‌جای کشیدن از پایین به بالای صفحه‌ی نمایش، ژست حرکتی کشیدن از سمت راست به چپ جایگزین شده است که فعلا در نکسوس ۵ امکان‌پذیر است. علاوه بر موارد ذکر شده، سرویس Now تغییرات دیگری را نیز به خود دیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به بهینه‌سازی نتایج جستجو براساس فعالیتی که کاربر در حال انجام است، اشاره کرد. برای مثال در صورتی که کاربر در سالن تئاتر باشد، نتایج جستجو حول محل کاربر نمایش داده می‌شوند که می‌توان به بهینه‌سازی نتایج مربوط به خرید بلیط اشاره کرد. سرویس جستجوی Now به داده‌های موجود در وب اکتفا نکرده و در زمان جستجو نگاهی نیز به اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شما خواهد کرد. برای مثال در صورتی که در حال جستجوی طرز تهیه یک غذا باشید، Now علاوه بر نمایش نتایج حاصل از جستجوی وب، در صورت وجود اپلیکیشن‌های مرتبط با آشپزی، محتویات مربوط به کلیدواژه را که در این اپلیکیشن‌ها نیز موجود است، به کاربر نمایش خواهد داد. این ویژگی‌ها هم‌اکنون فقط در نکسوس موجود هستند، اما مطمئنا با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید برای سایر ابزارها نیز، این امکان برای استفاده سایر کاربران میسرخواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات