لومیا 1520 اولین تلفن هوشمند دنیا که از فناوری Assertive Display پشتیبانی می‌کند

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا در مراسم Nokia World خود از اولین فبلت ویندوز فونی دنیا با نام Lumia 1520 رونمایی کرد. اما این کمپانی فلاندی در مراسم خود تنها به معرفی قابلیت‌های نرم افزاری و توانایی‌های دوربین فبلت خود پرداخت و جنبه‌های دیگر تلفن را آنطور که باید و شاید معرفی نکرد. لومیا 1520 از فناوری خاصی به نام Assertive Display پشتیبانی می‌کند که براساس ادعای نوکیا تاثیر فوق‌العاده مثبتی در تجربه کاربری دارد.
تبلیغات

لومیا 1520 مجهز به صفحه نمایش 6 اینچ Full HD است. کمپانی Apical Ltd امروز اعلام کرده که صفحه نمایش این تلفن از Assertive Display پشتیبانی می‌کند و این فناوری را اینطور توصیف کرده است:

در این فناوری، مدل‌سازی دیجیتال برای تطابق با چشم‌ها صورت می‌گیرد تا بصورت مجازی میزان نور تنظیم شود و کیفیت مطلوب تصویر ایجاد گردد. این فناوری زاویه دید بسیار وسیع چه در محیط‌های تاریک و چه در محیط‌های بسیار روشن را میسر می‌کند. در این فناوری رنگ‌ها و نسبت کنتراست تصویر به نحوی تنظیم می‌شوند که ویدیو همچون آنچه در تلویزیون‌ شاهد آن هستیم، در صفحه نمایش موبایل نمایش داده شوند. این فناوری باعث می‌شود تا تصاویری که پیش از این در نور شدید روز قابل مشاهده نبودند با وضوح بالا نمایش داده شوند. کیفیت صفحه نمایش مجهز به فناوری Assertive Display در تصاویر ورزشی، بازی‌، فیلم و عکس بسیار واضح‌تر از صفحه نمایش‌های عادی است. بطور کلی این فناوری موجب ارائه تصاویر واقعی در شرایط مختلف و محیط‌های متفاوت می‌شود چرا که صفحه نمایش همیشه خود را براساس چشم کاربر تنظیم می‌کند.

افرادی که شانس کار کردن با این صفحه نمایش را داشته‌اند وضوح تصویر و کیفیت آن را بسیار خوب توصیف نموده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که فناوری Assertive Display به چه شکل صفحه نمایش را با چشم انسان تطابق می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات