رقابت شدید بین سونی و سامسونگ برای تهیه‌ی سنسور 16 مگاپیکسلی گلکسی S5

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
به‌واسطه‌ی اینکه سامسونگ شرکت بزرگی است و در تمامی زمینه‌های دستی بر آتش دارد، قادر است علاوه بر نیاز خود، قطعات اولیه مورد نیاز سایر شرکت‌ها را نیز پوشش دهد. تنها زمینه‌ای که سامسونگ در آن فعالیتی نداشته، تولید سنسور دوربین است که گویا این حوزه را نیز پوشش خواهد داد.
تبلیغات

تقریبا تمام تلفن‌های هوشمند موجود در بازار از سنسورهای ساخت سونی بهره می‌برند. این کمپانی با ارائه دوربین‌های 13 مگاپیکسلی در این حوزه، بازار را به قبضه‌ی خود درآورده است که برای نمونه می‌توان از  تلفن‌هایی همچون گلکسی نوت 3 و گلکسی S4 نام‌برد که از سنسورهای ساخت سونی استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود سامسونگ در گلکسی S5 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین استفاده کند. براساس شنیده‌ها، Samsung LSI (یکی از بخش‌های سامسونگ) و همچنین شرکت سونی در حال رقابت شدیدی برای ارائه‌ی سنسور 16 مگاپیکسلی مورد نیاز تلفن گلکسی S5 هستند. سامسونگ آزمایش نمونه‌های اولیه برای انتخاب دوربین گلکسی S5 را از ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد و از این‌رو تصمیم‌گیری در مورد انتخاب نوع سنسور استفاده شده، تا پایان سال جاری میلادی یعنی پایان آذرماه اتخاذ خواهد شد.

استفاده از سنسور تولید شده توسط خود سامسونگ، مزایایی را برای این کمپانی کره‌ای به‌همراه دارد. اولین مزیت این‌کار، سامسونگ را قادر به کنترل بهتر ویژگی‌ها و کیفیت سنسور تولید شده می‌کند، همانطور که قبلا نیز طی مقاله‌ای اشاره کردیم، سامسونگ در حال توسعه‌ی سیستمی به‌نام ISOCELL است که سنسور را در ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور، قدرتمندتر می‌کند. دومین مزیت اینکار، کاهش هزینه‌های تولید است. البته هنوز هیچ چیز مشخص نشده است، اما در صورتی که سامسونگ قادر به‌تولید سنسورهای 16 مگاپیکسلی باشد، شاید بتوان انتظار داشت که کیفیت دوربین گلکسی S5 بسیار بهتر از دوربین گلکسی S4 شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات