پتنت جدید گوگل، آینده‌ی گوشی‌های اندرویدی را آشکار می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدید گوگل، آینده تلفن‌های اندرویدی آینده را آشکار می‌کند. براساس اطلاعات حاصل از جزئیات پتنت جدید، کاربران می‌توانند با استفاده از فشار دادن، کشیدن انگشت و همچنین فشاربرای خم‌کردن گوشی، تلفن اندرویدی خود را مورد استفاده قرار دهند و دستورات خود را از طریق این ژست‌ها به گوشی منتقل نمایند.
تبلیغات

Squeezing یا وارد کردن فشار به گوشی، به این معنی است که کاربر برای انتقال برخی دستورات، باید روی نقاط خاص و تعیین شده‌ای از بدنه‌ی گوشی، فشار خاصی وارد نماید. برای مثال، چنانکه در تصاویر مربوطه نیز می‌توان دید، در اپلیکیشن ایمیل، با فشار روی بالاترین دونقطه‌ی تعیین شده که در طرفین بدنه قرار گرفته‌اند، می‌توان به سمت بالا اسکرول کرد. ویژگی دوم، کشیدن انگشت یا Shearing است که برای استفاده از آن باید همزمان با کشیدن انگشت از منتهی‌الیه سمت راست بالای گوشی به سمت پایین، با انگشت دیگر خود، سمت چپ و پایین گوشی را لمس کرده و به طرف بالا بکشید. ویژگی یا ژست حرکتی بعدی، فشار برای خم کردن یا در واقع Splaying است. برای صدور دستورات از طریق این ژست کافی است تا طرفین گوشی را به‌وسیله دو انگشت خود لمس کنید و با وارد کردن فشار، انگشتان خود را به سمت پشت گوشی متمایل کنید، گویی می‌خواهید گوشی را خم کنید.

GooglePatent2

پتنت فوق‌الذکر تمامی ژست‌های حرکتی و کاربردهای ممکن را در اپلیکیشن‌های مختلف مشخص کرده است. برای مثال همانند مثالی که قبلا نیز ذکر شد، با استفاده از Squeezing یا فشارهای جانبی، می‌توان دستوراتی را در اپلیکیشن ایمیل صادر کرد، بطوریکه با Squeeze Up یا لمس نقاط بالایی می‌توان در ایمیل اسکرول کرد و با لمس دو نقطه‌ی پایینی می‌توان scroll Down کرد. در زمان استفاده از مرورگر، Squeeze کردن موجب بالا و پایین شدن صفحه می‌شود، همچنین Splay موجب بازگشت به صفحه ی قبلی می‌گردد. این پتنت مشخصا به ابزارهای انعطاف پذیر اشاره دارد، ابزارهایی که انتظار می‌رود طی سال‌های آینده بصورت عمده وارد بازار شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا می‌توان با ترکیب این ویژگی‌ها با گوشی‌های منعطف، روش کار با گوشی‌های هوشمند را تسهیل کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات