چه چیزی می‌توان از تصویر لومیا 1520 برداشت کرد؟

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به فاش شدن تصاویر جدیدی از لومیا 1520 که بنابر اخبار منتشر شده یک فبلت 6 اینچی است و عنوان اولین فبلت ویندوز فونی را کسب خواهد کرد. این تصویر علاوه بر آشکار ساختن تغییرات ظاهری انجام شده برروی این فبلت، نشان از تحولاتی در نرم‌افزار نیز دارد.
تبلیغات

چنانکه در تصاویر نیز مشخص است، از سه ستون کاشی در هر سطر استفاده شده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت فقط برای صفحات نمایش Full HD در نظر گرفته شده که رفته‌رفته همه‌ی گوشی‌‌ای به آن مجهز می‌شوند یا این مورد بستگی به صفحه ی نمایش ندارد. البته به‌نظر می‌رسد، حداقل رزولوشن مورد نیاز برای برخورداری از این ویژگی 1280 در 720 پیکسل باشد.

همچنین تغییرات کوچکی نیز در این تصویر به‌چشم می‌خورد که به تفصیل به‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم. در نوار بالایی و در مجاورت آیکون بلوتوث، آیکونی مشاهده می‌شود که شبیه به زنگ است، احتمالا این آیکون نشان‌دهنده‌ی قابلیت کوک کردن ساعت است. همچنین می‌توان این آیکون را نشان از تعبیه امکانی برای تنظیم کردن مجزای صدای سیستم و صدای پخش ویدئو و موسیقی دانست.

در ستون دوم از اولین سطر کاشی‌ها، اپلیکیشنی با نام Storyteller وجود دارد. احتمالا همان‌گونه که در شایعات اشاره شده، این اپلیکیشن برای نمایش تصاویر مربوط به مکان‌ها، قرارها و مجموع اتفاقات ثبت شده، است. این اپلیکیشن در تبلت نوکیا که به سیستم عامل ویندوز RT مجهز شده نیز وجود خواهد داشت.

همچنین آیکونی آبی رنگ در منتهی‌الیه سمت راست سطر دوم موجود است. احتمالا این اپلیکیشن به‌منظور نمایش اسلایدهای تولید شده توسط پاورپوینت در کامپیوتر و تلویزیون تعبیه شده است. در همین سطر، آیکونی با نام Nokia Camera وجود دارد. این اپلیکیشن قابلیت استفاده از Smartcam و Procam را داراست و نیازی به سوویچ بین این دو حالت ندارد.

نکته ی جالب دیگری که بسیار جذاب به نظر می‌رسد، وجود دو آیکون اپلیکیشن ورد و پاورپوینت مایکروسافت است. مطمئنا می‌توان سایر اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس را در این صفحه‌ پین کرد. مورد دیگر، در نظر گرفتن دو کاشی متفاوت برای اینترنت اکسپلورر و اپلیکیشن ایمیل است. این دو اپلیکیشن قابلیت نمایش زنده‌ی تغییرات ایجاد شده را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات