بیانیۀ مطبوعاتی سونی خاورمیانه و آفریقا برای ورود Sony Xperia™ Z1

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
مطالعه 8 دقیقه
همانطور که پیش‌تر در «گزارش زومیت از مراسم معرفی اکسپریا Z1 در خاورمیانه» خواندید، سونی تلفن Xperia Z1 را در امارات رونمایی کرد و خبر از عرضه آن در اواخر مهر ماه در کشور داد. در ادامه بیانیه رسمی مطبوعاتی سونی از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

سونی وعده داده که پیش از پایان مهرماه تلفن Xperia Z1 را روانه بازار داخلی کند، اما هنوز قیمت دقیق آن مشخص نشده است.

متن بیانیه مطبوعاتی سونی از کنفرانس خاورمیانه و آفریقا برای ورود Xperia Z1:

  • Xperia Z1 از زمان معرفی در نمایشگاه IFA، از سوی رسانه‌ها با عناوینی چون «بهترین تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید سال» مورد ستایش قرار گرفته است.
  • تلفن هوشمند ضدآب خیره‌کننده با تجربه‌ای پیشگامانه از دوربین.
  • آزمایش‌های مستقل ارائۀ بهترین کیفیت کلی عکس توسط Xperia Z1 را در بین همۀ تلفن های هوشمند پیشرو تصدیق می کند.
  • با Social Live در Facebook به طور زنده پخش کنید.
  • با قابلیت جستجوی تصویری Info-eye™‎ که اطلاعاتی را در خصوص جاهای دیدنی و موارد پرطرفدار ارائه می‌کند، هدف بگیرید و سؤال کنید.
  • ۶۱ عکس در ۲ ثانیه با ویژگی Timeshift burst
  • اکوسیستمی بی رقیب از لوازم جانبی در صنعت تلفن‌های هوشمند شامل Sony SmartWatch 2 که عملکرد موجود تلفن را بهبود داده و مزایای یکتای جدیدی را ارائه می‌کند.
  • قیمت در امارات عربی متحده- ۲۹۹۹ درهم.

۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳، دبی امارات عربی متحده- Sony Mobile Communications AB («Sony Mobile») پس از پشت سر گذاشتن غوغای تحسین‌ها در زمان معرفی بین‌المللی محصول در IFA در اوایل سپتامبر، امروز از عرضۀ Xperia Z1، تلفن هوشمندی ممتاز و ضدآب که بهترین فناوری‌ و سرگرمی Sony و طیفی گسترده از محصولات مکمل را با تجربه‌ای پیشگامانه از دوربین ترکیب می‌کند، در منطقۀ خاورمیانه و آفریقا خبر داد. Xperia Z1 از اکتبر در فروشگاه‌های معتبر در دسترس بوده و با قیمت ۲۹۹۹ درهم در امارات عربی متحده به فروش خواهد رسید.

xperia-Z1

Ruediger Odenbach، قائم مقام Sony Mobile Communications خاورمیانه و آفریقا گفت: «Xperia Z1 موجب افتخار Sony است. این گوشی از زمان معرفی بر جایگاه پیشروی Sony Mobile در بازار و خلاقیت پیوستۀ آن صحه گذاشته است. هدف ما ارائۀ بهترین تجربۀ کاندو (kando)، توانایی برانگیختن مردم، است. این چیزی است که ما را از دیگران متمایز می‌کند. Xperia Z1 تلفنی ممتاز است که به خوبی در مسیر تغییر قوانین بازی برای همیشه قرار دارد.»

دوربینی پیشگام در جهان در تلفنی هوشمند

Xperia Z1 برازندۀ ۵ اینچی تازه‌ترین عضو اضافه شده به سری محصولات ممتاز Z بوده و فناوری‌های اثبات شدۀ Sony در کلاس جهانی از جمله بهترین‌های تخصص Sony در دوربین را به تلفنی هوشمند به گونه‌ای که تاکنون سابقه نداشته است می‌آورد. Xperia Z1 مجهز به لنز برندۀ جایزۀ «G» متعلق به Sony با زاویۀ گسترده ۲۷ میلی‌متری و روشنایی گشادگی دهانۀ دیافراگم F2.0، حسگر عکس CMOS سفارشی بزرگ از نوع 1/2.3 و Exmor RS برای موبایل با ۲۰٫۷ مگاپیکسل و موتور پردازش عکس BIONZ برای موبایل، می‌باشد. تلفیق این فناوری‌ها همان سطح کیفیت و عملکرد دوربین‌های دیجیتال کامپکت معمولی را به یک تلفن هوشمند باریک و ضدآب می‌آورد. در واقع آزمایش‌های مستقل تأیید کرده‌اند که Xperia Z1 بهترین کیفیت کلی عکس را در بین همۀ تلفن‌های هوشمند پیشرو ارائه می‌کند۱. این بدان معناست که Xperia Z1 می‌تواند عکس‌هایی زیبا، واضح و روشن را حتی در شرایط کم‌نور بگیرد. سرعت بالای شاتر و زوم واضح ۳ برابر در عین اینکه امکان عکس‌برداری از راه دور را فراهم می‌آورد، از تارشدگی عکس‌ها جلوگیری می‌کند.

مجموعه‌ای نوآورانه از برنامه‌های کاربردی دوربین Xperia

Xperia Z1 با در بر داشتن مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی Xperia که تجربه‌هایی جدید را ارائه می‌کنند،‌ تجربۀ عادی دوربین را به سطحی کاملاً جدید ارتقا می‌دهد. این برنامه‌ها در زمان عرضۀ محصول عبارتند از:

  • Social live: لحظه‌های ارزشمند را به صورت زنده از Xperia Z1 بر روی Facebook پخش می‌کند و نظرات دوستانتان را درست بر روی صفحۀ نمایش نشان می‌دهد.
  • Info-eye™‎: عملکرد نوآورانۀ جستجوی تصویری که اطلاعات مرتبط با جاهای دیدنی و مواردی مانند کتاب را تنها با ثبت عکس آنها از طریق دوربین ارائه می کند.
  • Timeshift burst: هر بار بهترین عکس را می‌گیرد- Xperia Z1 در مدت ۲ ثانیه ۶۱ عکس می‌گیرد- یک ثانیه پیش از و یک ثانیه پس از فشردن دکمه شاتر- بنابراین می‌توانید در بین عکس‌های قبلی و بعدی برای پیدا کردن عکس بی‌نقص پیمایش کنید.
  • AR effect: با استفاده از فناوری واقعیت افزودۀ ‎SmartARTM‎ از Sony از منتخبی از تصاویر بامزه و انیمیشن‌های سفارشی برای خلق تصویر استفاده می‌کند.

این تجربه با اکوسیستمی قدرتمند حاصل از مشارکت‌های موجود و آینده با برنامه‌نویسانی که برای تولید برنامه‌های کاربردی دوربین Xperia کار می‌کنند، تقویت می‌شود. برنامه‌های بسیار بیشتری پس از عرضه توسط Sony Select در دسترس خواهد بود.

طراحی زیبا با قدرت و عملکرد بالا

xperia-Z1-gallery-05-1240x840-5d05fd87c732a85c00b6f68389982fae

Xperia Z1 همچنین تمامی ویژگی‌هایی را که مصرف‌کنندگان از یک تلفن هوشمند Sony می‌توانند انتظار داشته باشند، دارد. شکل ظاهری خیره‌کنندۀ آن طراحی تحسین شدۀ OmniBalance متعلق به Sony را با مواد ممتاز و مهندسی دقیق در تلفن هوشمندی باریک، ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار (IP55 و IP58) تلفیق می‌کند. قاب آلومینیومی یک‌تکۀ پیوسته به همراه شیشۀ آبدیده در پشت و جلوی دستگاه زیبایی و دوام را تضمین کرده و همچنین تجربۀ مشاهده‌ای همسان در تمامی زوایا را ارائه می‌نماید. Xperia Z1 مجهز به پردازشگر Qualcomm® Snapdragon™ 800‎ ۲٫۲ گیگاهرتزی با CPU چهار هسته‌ای با 4G LTE یکپارچه شده به منظور ارائۀ تجربه‌ای یکپارچه از سرگرمی‌های متصل، عملکرد باتری پیشرو در صنعت تلفن‌های هوشمند و سرعت شگفت‌آور می باشد. پردازشگر Qualcomm Snapdragon 800 دارای جدیدترین پردازشگر گرافیکی (GPU) و ISP دوگانه برای گرافیک‌های حیرت‌انگیز، بازی‌های سه بعدی و فیلم‌ها می‌باشد. Xperia Z1 همچنین برای داشتن عملکرد بالای باتری به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. حالت Battery STAMINA از Sony به منظور صرفه‌جویی در انرژی در زمانی که به عملکردها نیازی ندارید به طور خودکار آنها را خاموش می‌کند و وقتی به آنها نیاز داشتید دوباره آنها را روشن می‌کند.

نمایشگری با کیفیت بی‌نقص و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای ارتقاء یافته

Xperia Z1 با بهره‌گیری از فناوری تلویزیون‌های BRAVIA از Sony به صفحۀ نمایش بی‌همتای TRILUMINOS برای موبایل که با ایجاد پالت رنگی گسترده‌تری از رنگ‌های غنی طبیعی تجربۀ تماشایی فراگیر را ارائه می‌کند، مجهز شده است. این تلفن هوشمند همچنین به X-Reality برای موبایل، فناوری هوشمند وضوح فوق‌العادۀ Sony، مجهز است. این فناوری هر تصویر را تحلیل کرده و به منظور ارائۀ فیلم‌هایی فوق واضح کیفیت آنها را بهبود می‌دهد. علاوه بر این Xperia Z1 تخصص صدای Sony را با ClearAudio+‎ که به طور خودکار تجربۀ صدا را بدون نیاز به تنظیم کردن جداگانه بهبود می‌دهد، به کار می‌گیرد.

ویژگی‌های کلیدی Xperia Z1

  • لنز «G» از Sony: لنزی با زاویۀ دید گستردۀ ۲۷ میلی‌متری و F2.0 به علاوۀ زوم واضح سه برابر
  • BIONZ برای موبایل: موتور پردازش عکس با الگوریتم دوربین‌های پیشروی دیجیتال کامپکت Sony که پارازیت کمتر عکس‌ها، فوکوس خودکار سریع و همچنین تصاویری با ثبات‌تر برای فیلم‌برداری و جلوگیری از تار شدن تصاویر را تضمین می‌کند.
  • حسگر عکس CMOS نوع 1/2.3، Exmor RS برای موبایل ۲۰٫۷ مگاپیکسلی: این حسگر با حساسیت بالا جزئیات بسیار زیادی را برای ایجاد تصاویری واضح و روشن حتی در شرایط کم‌نور، ثبت می‌کند.
  • مقاومت در برابر گردو غبار و آب (IP55 و IP58)، با طراحی تحسین شدۀ OmniBalance که شیشۀ آبدیدۀ با دوام و قاب یک‌تکۀ پیوسته در آن به کار گرفته شده است.
  • پردازشگر ۲٫۲ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon™800، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، 4G LTE
  • برنامه‌های دوربین Xperia مانند Social live که به طور زنده بر روی Facebook فیلم پخش می‌کند. برنامه‌های بیشتر از طریق Sony Select برای دانلود در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • حافظه: ۲ گیگابایت رم، حافظۀ فلش تا ۱۶ گیگابایت، شکاف افزایش کارت microSD™ تا ۶۴ گیگابایت.
  • در رنگ‌های مشکی، سفید و ارغوانی

اکوسیستمی بی‌رقیب از محصولات مکمل و لوازم جانبی هوشمند

Xperia Z1 اکوسیستمی از محصولات مکمل و لوازم جانبی نوآورانه را که همۀ آنها با عملکردهای تک لمسی مبتنی بر فناوری NFC از طرف Sony پشتیبانی می‌شوند، در کنار خود دارد. تعداد محصولات این اکوسیستم شامل تلویزیون‌ها، هدفون‌ها، بلندگوها، تبلت‌ها و دیگر موارد تا پایان سال جاری به ۱۰۰ دستگاه بالغ می‌شود.

شهامت جفت‌سازی: SmartWatch 2

یکی از موارد قابل توجه در بین محصولات مکمل Sony SmartWatch 2 است که از زمان معرفی جهانی آن در کنار Xperia Z1 موجی را به راه انداخته است. این دستگاه به عنوان صفحۀ نمایش دوم برای تلفن هوشمند مبتنی بر Android شما به کار گرفته شده و علاوه بر اینکه عملکرد موجود تلفن را افزایش می‌دهد، مزایایی بی‌نظیر را نیز ارائه می‌کند. پیام‌ها را بخوانید، تماس‌ها را مدیریت کنید و به آسانی به اعلان‌ها دسترسی داشته باشید. همه از روی مچ دستتان. شاتر دوربین Xperia Z1 را فعال کنید. برنامه‌های دیگر دوربین را برای ارتقای تجربۀ Xperia Z1 خود دانلود کنید. Sony برای تولید برنامه‌هایی حتی بهینه‌شده‌تر از نزدیک با برنامه‌نویسان کار می‌کند.

smartwatch-2

یک کاربر معمولی تلفن هوشمند برای خواندن پیام‌ها، دیدن زمان، دیدن و ایجاد به ‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی، استفاده از برنامه‌های کاربردی مورد علاقه، عکس گرفتن، گوش دادن به موسیقی و بازی کردن با بازی‌های تلفن همراه، چندین بار در روز به تلفن خود سر می‌زند. SmartWatch 2 این نیاز را با ارائۀ دستگاهی مناسب مجهز به صفحۀ لمسی که نیاز به خارج کردن تلفن از جیب یا کیفتان را از بین می‌برد، برآورده می‌سازد.

عزت کیتانه، رئیس بازرگانی Sony Mobile Communications خاورمیانه و آفریقا، گفت: «Sony از زمان عرضۀ نخستین ساعت دارای Bluetooth خود در سال ۲۰۰۷ تاکنون با افتخار رهبری بازار ساعت‌های هوشمند* را در اختیار داشته است. رقبای ما تنها اکنون و در حالی نخستین نسل از دستگاه‌هایشان را روانۀ بازار می‌کنند که ما سومین نسل دستگاهمان را با تلفیق آگاهی به دست آمده از بیش از نیم میلیون مشتری با تخصص غنی Sony در فناوری برای ساخت بهترین تجربۀ ساعت هوشمند تاکنون، به بازار عرضه می‌کنیم. با تحقیق انجام شده از سوی تحلیل‌گران که فروش ۴۱ میلیون دستگاه ساعت «هوشمند» تا سال ۲۰۱۶ را پیش‌بینی کرده‌اند، آیندۀ دستگا‌ه‌های پوشیدنی به طرزی باورنکرنی روشن است.» وی افزود: «ما بیش از ۲۰۰ برنامۀ کاربردی بی‌نظیر اختصاصی برای Sony SmartWatch با بیش از یک میلیون بار دانلود تاکنون داریم و به کار با شبکۀ قدرتمند برنامه نویسان خود برای ارائۀ تجربه‌هایی از ساعت هوشمند به گونه‌ای حتی جالب‌تر ازآنچه تاکنون ارائه شده است، ادامه می‌دهیم.»

SmartWatch 2 به عنوان جانشین طبیعی Sony SmartWatch کنونی، ویژگی‌های جدیدی را مانند قابلیت اتصال NFC برای جفت‌سازی تک لمسی، طراحی ممتاز خیره کننده و طیفی از فناوری‌ها را شامل رزولوشن بالاتر برای مشاهدۀ واضح‌تر، دید بهتر حتی زیر تابش نور خورشید، دوام باتری بیشتر، رابط کاربری تعاملی‌تر، عملکرد خوداتکای ساعت و طیفی گسترده از برنامه‌های کاربردی از پیش نصب شده و پیشنهادی، معرفی می کند. این ساعت هوشمند در فروشگاه‌های معتبر منطقه به قیمت ۷۹۹ درهم امارات عربی متحده در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات