نتایج بنچمارک: قدرت گرافیکی نکسوس 5 شانه به شانه آیفون 5S

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک‌های منتشر شده از گوشی جدید سری نکسوس، بیانگر قدرت خارق‌العاده‌ی این تلفن در زمینه‌ی کاربردهای گرافیکی است. بر اساس آخرین بنچمارک که نتایج آن توسط وب‌سایت GFBench منتشر شده است، بنچمارک‌های T-Rex‌ و Egypt برروی این گوشی اعمال شده است که نتایح جالبی از آن به‌دست آمده است.
تبلیغات

بر اساس بنچمارک T-Rex 2.7، که برای سنجش توانایی پخش تصاویر 1080p در گوشی‌های تلفن انجام می‌شود، نکسوس 5 بهترین نتایج ممکن را در بین گوشی‌های اندرویدی از آن خود کرد نتایج گویای برابری قدرت این گوشی یا آیفون 5s است. همچنین در بنچمارک Egypt 2.7، نکسوس 5 با قدرت هر چه تمام جدیدترین محصول اپل را در پس خود نهاد که هم‌اکنون بر اساس نتایج حاصل از بنچمارک‌ها، قدرتمندترین گوشی موجود در بازار است. لازم به ذکر است که بنچمارک‌های فوق‌الذکر، فقط در مورد سنجش قدرت خام پردازنده گرافیکی گوشی‌ها است و صفحه‌ی نمایش دخالتی در نتایج حاصل ندارد. از اینرو شاید آیفون 5s به مدد رزولوشن پایین‌تر صفحه‌ی نمایش خود، نتایج بهتری را از خود به‌جای گذارد.

NexusBenchmark

در مقایسه با سایر پرچمداران اندرویدی، نکسوس 5 در رتبه ی بالاتری ایستاده است، که می‌توان دلیل آن را استفاده از اندروید خام در کنار پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ ( احتمالا) دانست که رابط کاربری و تنظیمات خاصی را که سایر تولیدکنندگان برروی اندروید اضافه می‌کنند، ندارد. مطمئنا اندروید کیت‌کت از ابعاد دیگری نیز شاهد بهبودهایی بوده است، چراکه اندروید 4.3 نیز با انجام تغییراتی، برتری‌هایی را نسبت به iOS داشت.

به‌واقع، می‌توان نکسوس 5 را قوی‌ترین و بهترین گوشی از سری نکسوس دانست که تا حال به بازار عرضه شده است. طرفداران این گوشی مطمئنا منتظر فرا رسیدن 22 مهر برای معرفی رسمی این گوشی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات