اخبار بد از بلک‌بری: اخراج 4500 کارمند، ضرر 950 میلیون دلاری در سه ماهه دوم

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
هنوز دنیا روی خوش به بلک‌بری نشان نداده است، اوضاع محصولات جدید مبتنی بر سیستم عامل BB10 نیز مناسب نیست. پیش از این شایعات حکایت از تعدیل بخش بزرگی از نیروی انسانی بلک بری تا پایان سال جاری میلادی را داشتند. امروز نیز این کمپانی با تایید صحت این خبر اعلام کرد تا پایان سال جاری، 4500 نفر از پرسنل خود را در جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی در سال آینده، اخراج خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس پیش بینی انجام شده برای سه ماهه‌ی دوم سال 2014 میلادی که حکایت از ضرر995 میلیون دلاری برای بلک‌بری دارد، انجام این برنامه‌ی تعدیل نیرو الزامی است. این میزان ضرر در اثر فروش ناموفق مجموعه گوشی‌های بلک‌بری موجب شده است. بخش عمده‌ی این شکست مربوط به گوشی z10 است که انتظارات را بر‌آورده نساخته و در حدود 930 تا 960 میلیون از این ضرر، مربوط به این گوشی است. انتظار می‌رود بلک‌بری در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2013 میلادی، درآمد 1.6 میلیارد دلاری را تجربه کند، که تقریبا نصب درآمد 3.1 میلیارد دلاری این شرکت در سال گذشته است.

در حال حاضر شرکت بلک بری از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد و انجام تغییرات در راستای بهبود این شرایط اجتناب ناپذیر است. در آینده Z10 با قیمت جدیدی عرضه خواهد شد که قابلیت خرید آن برای طیف گسترده‌تری از اشخاص میسر باشد و در این صورت Z30 تنها محصول تمام لمسی و گران‌قیمت بلک‌بری خواهد بود.

این شرکت برای تحقق برنامه‌های بلند مدت خود، سعی در عرضه ی محصولات با کیفیت عالی دارد، لذا تعداد محصولات تولیدی خود را از 6 به 4 کاهش خواهد داد که شامل دو گوشی رده بالا و دو گوشی میان رده خواهد بود. مطمئنا دوران حکمرانی بلک‌بری بر بازار گوشی‌ها تلفن همراه به پایان رسیده است، اما بر اساس سیاست‌های جدید این شرکت، کاربران حرفه‌ای و رده بالای بازار هدف گرفته شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات