تلفن ویندوزفونی جدید سامسونگ با نام رمز Cronus رویت شد

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته نتایج بنچمارک تلفن همراه جدید سامسونگ که مبتنی بر ویندوزفون بود با شماره مدل SGH-I187 فاش شد و اعداد و ارقام بدست آمده با مشخصات یک گوشی رده متوسط مطابقت داشتند. اکنون اطلاعات منتشر شده از حساب کاربری Evleaks نیز وجود این گوشی را تایید کرده و نام رمز «Cronus» را برای آن اعلام نموده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که «Cronus» مجهز به پردازنده‌ی دو هسته‌ای Snapdragon 400 شرکت کوالکام بوده و از صفحه نمایشی با رزولوشن 720 در 1280 پیسکل، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

این تلفن همراه جدید به سیستم عامل ویندوزفون 8 تجهیز شده و با توجه به مشخصات فنی آن انتظار نمی‌رود که بسته‌ی به روزرسانی GDR3 را دریافت کند. آپدیت GDR3 از نمایشگرهایی با دقت 1080p و پردازنده‌های 4 هسته‌ای پشتیبانی می‌کند. با توجه به تصمیم مایکروسافت مبنی بر تصاحب بخش موبایل نوکیا، تلاش بی وقفه‌ی سامسونگ برای گسترش خط تولید گوشی‌های ویندوزفونی خود تحت عنوان ATIV، جالب توجه به نظر می‌رسد.

بعد از طی مراحل تکمیلی ادغام نوکیا و مایکروسافت شاید مایکروسافت به جای اعطای مجوز استفاده‌ از ویندوزفون به شرکت‌های تامین کننده، خود تولید همه‌جانبه‌ی تلفن‌های ویندوزفون را در دست بگیرد. با این حال اگر تولیدکننده مطرحی همچون سامسونگ به تولید ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت اقدام کند، احتمالا نفوذ این سیستم عامل در بازار موبایل گسترش خواهد یافت.

نظر شما در مورد آینده ویندوز فون و امکان عرضه تلفن‌های سامسونگی مبتنی بر این سیستم عامل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات