معرفی اندروید 4.4 و نکسوس 5، در 22 مهرماه

جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار تصاویر واضح از نکسوس 5 ال‌جی در FCC، شایعات موجود خبر از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ از گوشی نکسوس به‌همراه اندروید 4.4 در 22 مهرماه می‌دهند.
تبلیغات

منابع آگاه خبر از معرفی رسمی این گوشی در نیمه‌ی دوم مهرماه و همچنین عرضه‌ی آن در پایان آبان‌ماه می‌دهند. این سیاست دور از ذهن نیست، چرا که گوگل برای عرضه‌ی نکسوس 4 نیز از آن تبعیت کرد. لازم به ذکر است که هم‌اکنون نکسوس 4 بهترین گوشی موجود در بازار در بازه‌ی قیمتی 200 دلار است.

همچنین این منبع آگاه اشاره کرد، می‌توان با کنار هم قرار دادن اطلاعات افشا شده در روز‌های اخیر از نکسوس 5، نتیجه گرفت که تلفن همراهی که در تصاویر ویدئویی معرفی اندروید 4.4 سهوا یا عمدا توسط گوگل افشا شد، مربوط به این گوشی است. این منبع آگاه اطلاعاتی از امکانات و ویژگی‌های مربوط به اندروید 4.4 نیز سخن گفت. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • قابلیت نصب برروی نسخه‌های قدیمی گوشی‌های اندرویدی
  • بهینه‌سازی شده برای کار در تلفن‌ها با صفحات نمایش متفاوت
  • بهینه‌سازی Miracast
  • تغییر در رابط کاربری گالری
  • API جدید برای افکت‌های گرافیکی
  • تغییر در رنگ پیش‌فرض آبی اندروید و استفاده از سایر رنگ‌ها
  • ویجت‌های اطلاع‌رسان جدید

اولین قابلیت ذکر شده برای این نسخه ی جدید، کمی گنگ و مبهم است، چراکه در وب‌سایت اندروید، هدف از این نسخه در دسترس قرار دادن اندروید برای همه‌ی افراد، اعلام شده است. شاید بتوان هدف از این کار را، جداسازی هر چه بیشتر بخش‌های سیستم‌عامل از هسته اصلی دانست که در آن بخش‌های مختلف سیستم‌عامل بصورت جداگانه در Play Store ارائه خواهند شد. این بدین معناست که مثلا تقویم و کیبرد گوگل بصورت جداگانه و از طریق گوگل پلی در دسترس افرادی که به آن‌ها نیاز دارند قرار گیرد. می‌توان این روش را تنها راه ممکن برای ارائه‌ی این نسخه‌ی جدید برای ابزارهای اندرویدی قدیمی دانست.

مطمئنا برای درک بهتر از امکانات ذکر شده، باید تا زمان عرضه‌ی آن صبر کرد. بطور حتم تا زمان معرفی رسمی نکسوس 5 شایعات فراوانی در این مورد مطرح خواهد شد، اما برای اطلاع از درست یا غلط بودن این شایعات باید تا زمان معرفی یا حداقل ارائه اطلاعاتی از سوی گوگل، صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات