کدام غول دنیای فناوری اولین تلفن هوشمند مجانی را به بازار عرضه خواهد کرد؟

یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
نمی دانیم جسیکا لسین را می شناسید یا نه اما همین قدر بگوییم که ایشان گزارشگر ارشد بخش تکنولوژی مجله وال استریت ژورنال است و برای خود در دنیای فناوری صاحب سبک! خانم لسین که به صورت انفرادی هم کار گزارشگری را پیگیری می کند، اخیراً مقاله ای جالب در وبسایت شخصی خود منتشر کرده که اگر محقق شود می تواند انقلابی بزرگ در دنیای فناوری قلمداد شود.
تبلیغات

پیش تر در مورد تلفن هوشمند آمازون که قرار است تحت نام کیندل به بازار بیاید شایعاتی به گوش رسیده بود، اما آمازون تا به حال توانسته پروژه تلفن هوشمند خود را مخفی کند و اجازه ندهد اخبار مربوط به آن همانند شایعات فراوان اپلی به بیرون درز کند. با این وجود خانم لسین از منابع نزدیک به آمازون شنیده که این فروشگاه بزرگ اینترنتی می خواهد تلفن هوشمند خود را به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار دهد. با طرح این مسئله اولین سوالی که به ذهن می رسد چگونگی عملی شدن این طرح است؟ پاسخ این سوال را می توان اینگونه داد: آمازون می خواهد سود خود را از طریق فروش سرویس‌های خود روی تلفن های هوشمند کیندل همچون آمازون پرایم کسب کند، اما منابع نزدیک به آمازون می گویند این کمپانی می خواهد اسمارت فون ها را بدون توجه به استفاده کاربر از سرویس های آمازون در اختیارشان قرار دهد. این بدان معناست که اگر شما از سرویس های آمازون هم استفاده نکنید می‌توانید یک تلفن هوشمند کیندل داشته باشید.

افشاگران این خبر به خانم لسین گفته اند که آمازون با اپراتورهای تلفن همراه در حال مذاکره است تا از طریق آنها بتواند تلفن ها را بصورت مجانی در اختیار کاربران قرار دهد. با توجه به این مسئله می توان نتیجه گرفت که آمازون می خواهد بخشی از سود خود را از طریق اپراتورها تامین کند. از سوی دیگر انتظار می رود که این کمپانی بخواهد تلفن های خود را از طریق وبسایت خود و حتی بدون پلن های اپراتورها در اختیار کاربران قرار دهد.

باید توجه داشت که استراتژی فروش مجانی محصولات یک امر ساده نیست و مطمئناً به عوامل دیگری همچون چگونگی همکاری با سازندگان سخت افزار تلفن ها دارد. پس می توان نتیجه گرفت که آمازون در حال مذاکره با کمپانی های سازنده سخت افزارهای تلفن همراه هم هست.

بدون شک با تحقق رویای وجود اسمارت فون های مجانی در بازار اولین ضربه به بدنه اپل وارد خواهد شد چرا که دیگر تلفن هایی با فناوری های بالا اما مجانی در بازار وجود خواهند داشت. این امر باعث می شود که اپل دیگر نتواند پرفروش ترین محصول خود یعنی آیفون را با قیمت بالا به بازار عرضه کند. حتی می توان انتظار این را داشت که قیمت آیفون به نصف هم کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات