کاربران اروپایی به ویندوز فون روی می‌‌آورند، سهم ویندوز فون در اروپا به 8.2 درصد رسید

دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شاید روزهای ابتدایی حضور غول دنیای نرم افزار، مایکروسافت،‌ در بازار تلفن‌های هوشمند و ارائه سیستم عامل ویندوزفون چندان با موفقیت همراه نبوده باشد، اما اخباری که این روزها از سیستم عامل مایکروسافت به گوش می‌رسد، خبر از برگشتن بازی و طی کردن پله‌های موفقیت برای مایکروسافت می‌دهد.
تبلیغات

 بر اساس آماری که از Kantar Worldpanel ComTech منتشر شده است، سهم ویندوز فون از رقابت بین سیستم‌عامل‌ها در کشورهای اروپایی، به 8.2 درصد رسیده است که این مقدار، شاید به نسبت رقبای سرسختی همچون iOS‌ و اندروید ناچیز باشد، اما به نوبه خود می‌تواند نوید موفقیت و پیشرفت در آینده‌ای نه چندان دور برای غول دنیای نرم‌افزار باشد. اما چه عواملی باعث صعود سهم ویندوز فون مایکروسافت در بازار سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند شده است؟ از مهمترین عواملی که در این زمینه می‌توان از آن‌ها یاد کرد، معرفی و استفاده از ویندوز فون 8 و همکاری با شرکت‌های تولید کننده بزرگی همچون نوکیا است که البته حضور نوکیا به عنوان یکی از شرکای اصلی مایکروسافت در این امر، سبب ایجاد و ارائه تولیدات نسبتا موفقی همچون Lumia 520 در بازار تلفن‌های هوشمند شد. تلفن‌ هوشمندی که به اعتقاد "دومینک سانبو"، مجری استراتژی‌های داخلی Kantar، دارای مولفه‌هایی است که خریداران جدید در پی آن‌ هستند: «قیمت و کیفیت»

حال باید منتظر بود و دید که مایکروسافت و شریک تجاری‌اش نوکیا، چه برنامه‌هایی برای افزایش دوباره سهم ویندوز فون در بازارهای جهانی دارند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند سهم ویندوز فون را همچنان افزایش دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات