لنز-دوربین بی سیم سونی، تلفن هوشمند یا تبلت را به دوربین‌های ببین و بگیر تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که سونی از دو لنز-دوربین بی سیم با نام‌های QX10 و QX100 پرده بر خواهد داشت. این ابزارهای بی سیم با تبلت یا تلفن هوشمند جفت شده و کیفیت عکس و فیلم برداری آنها را در سطح دوربین‌های Point-and-Shot ارتقاء می‌دهند. جالب است بدانید که این ابزارها دارای سنسور، پردازنده داخلی، لنز با قابلیت بزرگنمایی، حافظه SD داخلی و اتصال وای-فای هستند.
تبلیغات

لنز-دوربین (lens camera) سونی خود قادر به عکس برداری و ذخیره اطلاعات در حافظه SD داخلی است. این ابزار به جز صفحه نمایش و شاید دکمه شاتر، تمام بخش‌های یک دوربین کامل را داراست. اما برای کنترل لنز-دوربین سونی از تلفن هوشمند یا دوربین کمک گرفته می‌شود. یعنی برای بزرگنمایی، تغییر در تنظیمات دوربین، تغییر میزان نوردهی و باقی موارد مرتبط با دوربین از یک اپلیکیشن که برروی تلفن یا تبلت نصب می‌شود، استفاده خواهد شد. ارتباط بین تلفن و لنز-دوربین سونی نیز از طریق اتصال وای-فای انجام می‌شود.

براساس گزارش وب سایت SonyAlphaRumors، سونی قصد دارد دو مدل از این ابزار را با نام‌های DSC-QX10 و DSC-QZ100 روانه بازار کند.

سنسور مدل DSC-QZ100 دارای اندازه یک اینچ است و در رده دوربین های رده بالای Point-and-shoot قرار میگیرد و کیفیتی به مراتب بالاتر از دوربینهای معمولی و موبایلها تولید خواهد کرد. این سنسور بزرگترین سنسور BSI ساخته شده تا کنون می باشد. QX10 نیز از یک سنسور 1/2.3 اینچ بهره می‌برد. سنسور هر دو مدل 18 مگاپیکسل و از نوع CMOS و لنز آنها نیز دارای بزرگنمای 10 برابر می‌باشد.

هنوز قیمت یا زمان عرضه این محصولات مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود سونی در نمایشگاه IFA 2013، لنز-دوربین‌های جدید خود را معرفی کند.

لنز-دوربین سونی، ابزاری است که باعث می‌شود، امکان عکس برداری با کیفیت حتی با تلفن و تبلتی که فاقد دوربین است، نیز میسر شود. انتظار می‌رود این محصول از ابزارهای اندرویدی و iOS پشتیبانی کند. از نظر کیفیت عکس برداری، انتظار می‌رود این محصولات در حد گلکسی زوم سامسونگ یا دوربین‌های جیبی Point-and-Shot باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات