گام بزرگ ال جی در بهبود باتری‌های موبایل در LG G2

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته ال جی بالاخره از تلفن پرچمدار امسال خود با نام LG G2 پرده برداری کرد. پیش از این در مقالات مختلف به معرفی مشخصات سخت افزاری این تلفن و حتی مقایسه آنها با دیگر پرچمدارن هوشمند پرداختیم. اما یکی از نکات جالب G2 مربوط به باتری 3000 میلی آمپرساعتی آن است. ال جی از فناوری خاصی برای افزایش ظرفیت باتری بهره برده است که در ادامه به شرح مختصر آن می پردازیم.
تبلیغات

ال جی در کنفرانس روز گذشته خود اعلام کرد که آنها از فضای خالی بین سلول‌های باتری حداکثر استفاده را برده‌اند و توانسته‌اند بدون افزایش حجم فیزیکی باتری، میزان ظرفیت آن را ارتقاء دهند. ال جی این اقدام را گام بزرگی در ارتقاء باتری‌ها بر شمرد.

جالب است بدانید که تلفن Moto X موتورولا نیز از فناوری مشابه‌ای بهره برده که احتمالا توسط خود ال جی توسعه داده شده است. پیش از این بسیاری از محصولات موتورولا به باتری ساخته شده توسط LG CHEM تجهیز شده بودند.

ال جی توانسته فضای مرده و بدون استفاده باتری را با سلول‌های بیشتر پر کند تا ظرفیت باتری افزایش یابد. این کمپانی باتری‌های جدید خود را Stepped Battery می‌نامد. این باتری‌ها قادرند با تراکم 610wh/l با Hi-V و SIO کار کنند. SIO به نسخه بهبود یافته از باتری‌های لیتیومی گفته می‌شود و مخفف Silicon Oxide است. ال جی این فناوری را پیش از این در باتری Optimus VU نیز بکار گرفته بود.

گام مثبت ال جی در بهبود باتری بدون نیاز به بزرگ‌تر کردن حجم فیزیکی آن، باعث می‌شود تا بدون نیاز به ضخیم یا افزایش ابعاد گجت‌ها، طول عمر باتری بیشتری را تجربه کنیم. انتظار می‌رود به زودی شاهد استفاده از باتری‌های اینچنینی در دیگر گجت‌ها نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات