لومیا 925 نوکیا از روشن‌ترین صفحه نمایش OLED موجود برخوردار است

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
پس از آن که نوکیا لومیا 925 را عصر دیروز معرفی نمود، کارشناسان و وب‌سایت های گوناگون موفق شدند، برای مدتی اندک به بررسی و استفاده از این تلفن ویندوز فونی بپردازند. حال از میان جدید‌ترین اطلاعاتی که بدست آمده، به موضوعی جالب برخوردیم که نوکیا به آن اشاره نکرده بود. داستان این است که صفحه نمایش 4.5 اینچی HD آن که از پنل OLED است، یکی از پر نورترین و درخشان‌ترین نمایشگرهای موجود بر روی تلفن‌های هوشمند است که آن را با رقبایی چون آیفون 5 در یک سطح قرار می‌دهد. در ادامه مطلب با بررسی صفحه نمایش جدیدترین پرچمدار نوکیا با ما همراه باشید.
تبلیغات

گفته می‌شود روشنایی صفحه نمایش لومیا 925، می‌تواند حداکثر به 600 نیت (شمع بر مترمربع) برسد؛ که عدد بسیار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. گفتنی است که لومیا 920 نیز از چنین درجه‌ی روشنایی بی‌نظیری برخوردار بود ولی باید توجه داشت که پنل 920 از نوع LCD بود.

برای بیان بهتر اهمیت این مقدار روشنایی، بهتر است، صفحات Super AMOLED سامسونگ را که یکی از مدعیان اصلی بازار به حساب می‌آیند، در نظر بگیریم که در روشنایی روز به وضوح کیفیت و خوانایی خود را تا حد قابل توجهی از دست می‌دهند. حال آن‌که صفحه نمایش لومیا 925، عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهد داد.

کنت مجندر(Kenneth Majander) یکی از اعضای تیم ساخت و توسعه نمایشگرها از نوکیا درباره‌ی فناوری های جدید به‌کار رفته در لومیا 925 می‌گوید:

در ساخت و طراحی نمایشگر لومیا 925، ما از نوعی فناوری لایه‌ای جدید بهره برده‌ایم که در عین اشتراکات فراوان با صفحات AMOLED معمولی، ویژگی های جدید بسیاری را نیز با خود یدک می‌کشد. به طور مثال، بالاخره توانستیم با استفاده از روشی جدید، فضای اضافی میان لایه های نمایشی را که معمولا با هوا پر ‌می‌شد حذف کنیم.

پس احتمالا راز اصلی کاهش ضخامت دستگاه نیز به همین موضوع برمی‌گردد. به علاوه پنل جدید نوکیا نسبت به قبل پیشرفت های چشمگیری داشته و علاوه بر کاهش ضخامت، توانسته همان روشنایی پیشین را حفظ کرده و میزان بازتاب نور را نیز کاهش دهد.

نوکیا در صفحه نمایش لومیا 925 از همان فناوری ClearBlack خود بهره برده است. لایه‌ای که بر روی صفحه میانی قرار گرفته و به میزان قابل توجهی موجب کاهش بازتابش نور و افزایش کنتراست تصاویر می‌شود.

ویژگی دیگری که می‌تواند به نمایش هرچه مطلوب‌تر رنگ ها در نمایشگر تلفن جدید نوکیا کمک کند، قابلیت نرم افزاری ویژه‌ای است که نوکیا برای آن در نظر گرفته است. به کمک این امکان جدید، می‌توانید غلظت رنگ ها را با توجه به سلیقه‌ی خود یا بسته به شرایط محیطی، تغییر دهید. حالات رنگی سرد، طبیعی و گرم از جمله گزینه هایی است که می‌توانید برگزینید.

به گفته کنت:

بعضی از کاربران رنگ های طبیعی و برخی دیگر رنگ‌های خاص و گرم‌تر را ترجیح می‌دهند. ما به سلیقه‌ی کاربران‌مان احترام گذاشته و حق انتخاب را به خود آن ها واگذار می‌کنیم.

با افزودن تمامی قابلیت های بالا به صفحه نمایش حساس قدیمی که حتی با دستکش نیز کار می‌کرد، باید صفحه نمایش لومیای جدید را در زمره‌ی بهترین های بازار قرار دهیم.

نظر شما درباره‌ی این نمایشگر جدید یا فناوری های به‌کار رفته در آن چیست؟ ایا نوکیا واقعا می‌توانید با تکیه بر محصول نهایی کار مهندسانش، بر رقیبان سرسختی چون اپل یا سامسونگ غلبه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات