تلفن هوشمند X1000 لاوا با پردازنده 2 گیگاهرتزی اینتل معرفی شد

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
در پی موفقیت مدل X900 از سری XOLO، شرکت هندی لاوا ادعا کرده بود که به زودی سریع‌ترین تلفن هوشمند جهان را وارد بازار خواهد کرد. این ادعا زمانی صورت گرفت که در تمام دنیای فناوری تمامی توجهات فقط به معرفی کهکشانی چهارم سامسونگ یا همان Galaxy S IV معطوف شده بود. به نظر می‌رسد که پردازنده نسل جدید اینتل که در قلب این تلفن جای دارد قادر است روند بازی را به کلی تغییر دهد.
تبلیغات

انتظار می‌رفت که این تلفن از نخستین ابزارهایی باشد که از جدیدترین CPU اینتل منتسب به Clover Trail+ Z2580 با سرعت 2 گیگاهرتز بهره ببرد و به یک پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX 544MP2 و اندروید آبنبات پاستیلی و صفحه نمایش  1080p برخوردار باشد. اما متاسفانه خبر بد آن است که چنین ویژگی های سخت افزاری افسانه‌ای و بی‌نظیری در این تلفن وجود ندارد. سیستم عامل تلفن Xolo X1000، اندروید 4 یا ساندویچ بستنی است و از یک پردازنده تک هسته‌ای Atom Z240 با فرکانس 2 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

صفحه نمایش 4.7 اینچی X1000 دارای رزولوشن 720 در 1280 و تراکم 312ppi است. اگر هم به عکاسی علاقه مندید دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی آن به شما خوش‌آمد می‌گوید و امکان فیلم‌برداریFULL HD را نیز خواهید داشت. در جلوی گوشی هم یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی قرار داده شده که برای تماس تصویری به کار خواهد آمد. به دلیل عدم وجود شبکه نسل چهارم تلفن همراه در هند این امکان در X1000 گنجانده نشده است. اما دیگر شبکه‌های ارتباطی از جمله GSM و HSPA+ با حداکثر سرعت 21 مگابیت بر ثانیه در دسترس هستند و بدون شک بلوتوث و وای-فای هم فراموش نشده‌اند.

اما آیا حقیقتا این تلفن سریع‌ترین تلفن هوشمند موجود است؟ در جواب می‌توان گفت که حتی با وجود به‌کار گیری فناوری Hyper Threading در پردازنده تک هسته‌ای آن، تجربه کاربران چیز دیگری را ثابت می‌کند، مخصوصا اینکه سیستم عامل نصب شده بر روی این گوشی اندروید ساندویچ بستی قدیمی و ناکارآمد (نسبت به آبنبات ژله‌ای) است. حتی موتورولا RAZR i هم که چند ماه پیش معرفی شد از پردازنده نسبتا مشابهی با همین سرعت 2 گیگاهرتز استفاده می‌کرد. برخی مدل های دیگر XOLO هم از اندروید آبنبات ژله‌ای استفاده می‌کنند و این مساله می‌تواند فروش این تلفن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدل XOLO X1000 از بیستم مارس امسال با قیمت 370 دلار در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات