ZTE تلفن Open را معرفی کرد: سیستم عامل فایرفاکس، مشخصات فنی بسیار ضعیف

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
در کنگره جهانی موبایل امسال، شرکت‌های زیادی از جمله آلکاتل و ZTE نسبت به معرفی تلفن مبتنی بر سیستم‌عامل موبایل فایرفاکس اقدام کردند. تلفن Open شرکت چینی ZTE قرار است در دو رنگ نارنجی و آبی در سه‌ماهه دوم امسال وارد بازار چین و پس از آن وارد بازار جهانی شود. این تلفن از یک صفحه‌نمایش 3.5 اینچ بهره می‌برد و از نظر شکل شمایل ظاهری و کیفیت ساخت بدنه به هیچ وجه حس یک کالای با کیفیت را القاء نمی‌کند.
تبلیغات

بدنه Open از جنس پلاستیک بوده و ظاهر آن از دور داد می‌زند که جزو تلفن‌های ارزان‌قیمت است. این تلفن به یک پردازنده مبتنی بر معماری Cortex-A5 ساخت کوالکام تجهیز شده که سرعت کلاک آن بین 600 تا 800 مگاهرتز است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری تلفن Open می‌توان به 256 مگابایت حافظه رم، 512 مگابایت حافظه ذخیره‌سازی و دوربین 3.2 مگاپیکسل اشاره نمود.

صفحه‌نمایش 3.2 اینچی این تلفن نیز مایوس کننده است و رزولوشن آن تنها 480 در 320 پیکسل است. وقتی به دقت به مشخصات فنی این تلفن نگاه می‌کنیم یاد تلفن‌های سال 2011 می‌افتیم و وجود چنین محصولی در سال 2013 کمی عجیب به نظر می‌رسد. زمانی که تلفن‌های هوشمند به صفحه‌نمایش Full HD و پردازنده‌های چندین هسته‌ای تجهیز شده‌اند، فایرفاکس و ZTE نسبت به ساخت تلفن با مشخصات فنی فوق‌العاده ضعیف و احتمالاً قیمت کاملاً ارزان دست زده‌اند.

zteopenhandson02

از طرفی سیستم‌عامل فایرفاکس تنها در شروع کار است و هنوز از نظر امکانات و اپلیکیشن‌ها بسیار ضعیف است. پس با خرید تلفن Open نه‌تنها از بسیاری از امکانات سخت‌افزاری تلفن‌های هوشمند امروزی بی نصب خواهید ماند بلکه اجرای نرم‌افزارهای متنوع اندروید و آیفون را نیز از دست خواهید داد.

بدین‌ترتیب واقعا مشخص نیست که موزیلا به چه چیز چشم امید بسته و چگونه قصد دارد نظر کاربران را به سمت محصولات ارزان‌قیمت با مشخصات فنی و قطعات ضعیف جلب کند.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات