علت اهمیت بالای لومیا 620 برای نوکیا چیست: برتری گوشی‌های ویندوزی در هندوستان بر آیفون

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تازه‌ترین نظرسنجی نیلسون نشان می‌دهد که بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2012 چگونه بوده است. بنا به نتایج این تحقیق آماری، سیستم عامل ویندوز فون موفق شده است راه خود را در بازار هندوستان پیدا کند. جالب اینکه این رویداد حتی پیش از عرضه‌ی گوشی‌های تازه‌ی ویندوزی نوکیا و HTC در ژانویه گذشته صورت گرفته است. بنا به آمار و ارقام بدست آمده، ویندوز فون موفق شده تا 8 درصد از سهم بازار هند را از آن خود کند؛ این در حالی است که سهم بازار گوشی‌های هوشمند در پاییز گذشته برای بلک‌بری و آیفون به ترتیب سه و یک درصد بوده است.
تبلیغات

شاید به همین خاطر است که اپل به فکر تولید گوشی‌های آیفون اقتصادی‌تر افتاده است. و نوکیا نیز مشغول عرضه‌ی مدل اقتصادی خود لومیا 620 در چند هفته‌ی آتی در هندوستان است که انتظار می‌رود محدوده‌ی قیمت آن در حدود 15 هزار روپیه باشد. بدین ترتیب این گوشی ده هزار روپیه ارزان‌تر از اقتصادی‌ترین نمونه‌ی آیفون موجود در بازار هند است. از سوی دیگر با توجه به آمار و ارقامی که دسامبر گذشته Kantar Worldpanel ارائه کرده است، در ایتالیا نیز شاهد قدرت گرفتن مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. به گونه‌ای که این کمپانی موفق شده در خلال رکود اقتصادی در اتحادیه اروپا به 13 درصد از بازار آن تسلط پیدا کند.

مهم‌ترین عاملی که در این دو کشور موجب شده سیستم عامل ویندوز فون سهم بیشتری از بازار را از‌ آن خود کند، عرضه‌ی گوشی‌های ارزان قیمتی چون لومیا 600 و 610 در زمستان گذشته است. این در حالی است که مدل بعدی یعنی لومیا 620 از این مزیت بهره‌مند است که تا حداقل پنج ماه آینده هیچ یک از مدل‌های ارزان بلک‌بری و آیفون عرضه نمی‌شوند. و این عامل یکی از امیدهای مایکروسافت و نوکیا برای فروش گوشی‌های ویندوزی در شش ماهه آینده است. اگر در این مدت لومیا 620 نتواند آمار فروش بالایی را در دو منطقه‌ی کلیدی جنوب شرق آسیا و جنوب اروپا بدست آورد، تمامی آرزوها و آمال آتی یاران بیل گیتس بر باد خواهد رفت.

که هندوستان یکی از پررونق‌ترین بازارهای گوشی تلفن همراه را در جهان دارد که به‌عنوان گذرگاهی کلیدی برای دسترسی به جنوب شرق آسیا نیز تلقی می‌شود. بازاری که تفاوتی عمده با کشور چین دارد و جلوه‌گر نوع نگاه مشتریان در مناطقی چون مالزی، فیلیپین و اندونزی است. گوشی‌های مجهز به ویندوز فون شش ماهی تا عرضه‌ی گوشی‌های اقتصادی بلک‌بری و آیفون زمان دارند تا جایگاه خود را اثبات کنند. در این صورت نیل به 15 تا 20 درصد از بازار جنوب اروپا، آسیا و امریکای لاتین کمترین پیش‌بینی ویندوز در برنامه‌های بلند مدتش خواهد بود، و بدین ترتیب نیل به سهم دور رقمی در بازار امریکای شمالی و شمال اروپا نیز شدنی است.

نظر شما نسبت به گوشی‌های ویندوزی چیست؟ آیا با تجربه‌ای که از آیفون یا گوشی‌های اندرویدی دارید مایل هستید به ویندوز فون مهاجرت کنید یا هنوز برای این مهم زود است؟ به نظر شما مایکروسافت می‌تواند در مناطقی که مردم درآمد کمتری دارند سهم مهمتری از بازار را از آن خود کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات