اپل چگونه مقاومت آیفون را آزمایش می‌کند؟ [تماشا کنید]

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوربین‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
ویدیویی از آزمایشگاه تست دوام اپل، تست‌های سخت‌گیرانه‌ی این شرکت را برای سنجش مقاومت آیفون‌های جدید نشان می‌دهد.
تبلیغات

هر بار که اپل، گوشی آیفون جدیدی عرضه می‌کند، یوتیوبرهای زیادی برای خرید چند دستگاه اقدام می‌کنند و سپس آن‌ها را جلوی دوربین شکنجه می‌دهند. اپل می‌گوید این آزمایش‌ها اغلب به‌صورت غیرعلمی انجام می‌شوند. حالا مجموعه‌ای از ویدیوهای کوتاه، نگاهی به درون تأسیسات آزمایش دوام اپل دارد، جایی که مطالعات واقعی در آن اتفاق می‌افتد.

تصاویری توسط مارکز براونلی (MKBHD) از آزمایشگاه تست دوام اپل، نحوه‌ی انجام آزمایش‌ها توسط این شرکت را نمایش می‌دهند. برای ارزیابی درجه‌ی IP آیفون‌ها (مقاومت در برابر آب)، این شرکت دستگاه‌ها را در معرض انواع مختلف جریان آب قرار می‌دهد. این موارد شامل شبیه‌سازی باران‌های سبک، غوطه‌وری کامل، شلنگ‌های فشار قوی و موارد دیگر می‌شود.

اپل با استفاده از ربات‌ها، آیفون‌ را از زوایا و ارتفاعات مختلف پرتاب می‌کند. دوربین‌های پیشرفته با قابلیت فیلمبرداری آهسته، تأثیر سقوط روی بدنه‌ی خارجی دستگاه‌ها را ثبت می‌کنند. اپل این نتایج را بررسی می‌کند و بر اساس آن‌ها ساختار محصولات خود را تنظیم می‌کند.

آزمایش‌های علمی اپل، زندگی واقعی را شبیه‌سازی می‌کنند، زیرا اپل از انواع مختلف مواد، فشارها و سایر عوامل استفاده می‌کند. برخلاف اکثر یوتیوبرها، این شرکت برای مطالعه و رفع نقاط ضعف کشف‌شده از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده می‌کند.

اپل قبل از عرضه‌ی آیفون جدید، بیش از ۱۰,۰۰۰ دستگاه نمونه اولیه را تست می‌کند. این سطحی از تست‌های سخت‌گیرانه است که هیچ یوتیوبر یا حتی تیم کوچکی نمی‌تواند انجام دهد.

به گفته‌ی جان ترنوس، رئیس بخش مهندسی سخت‌افزار اپل، این شرکت عمداً آیفون‌ها را کمتر قابل تعمیر می‌کند؛ این امر به اپل اجازه می‌دهد تا بدنه‌ی محکم‌تری بسازد. گفته می‌شود که سهولت تعمیر دستگاه‌ها، استحکام آن‌ها را به‌خطر می‌اندازد. برای مثال، درزگیرها و چسب‌های ضدآب که آیفون‌ها را از آسیب ناشی از آب محافظت می‌کنند، باز کردن دستگاه و تعویض قطعات آن را نیز چالش‌برانگیزتر می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات