سامسونگ برترین برند بازار موبایل جنوب شرق آسیا شد؛ خبری از اپل نیست

جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی S24 اولترا در دست بهزاد
سامسونگ در فصل آغازین ۲۰۲۴ جایگاه اول بازار گوشی‌های هوشمند جنوب شرق آسیا را تصاحب کرد.
تبلیغات

شرکت تحقیقاتی کانالیس از رشد سالانه‌ی ۱۲ درصدی بازار موبایل جنوب شرقی آسیا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ خبر داد. تحلیلگران معتقدند که وضعیت بازار نسبت‌به سال ۲۰۲۳ درحال بهبود است.

تولیدکنندگان موبایل در بازه‌ی زمانی مورد بحث ۲۳٫۵ میلیون دستگاه عرضه کرده‌اند، اما هنوز هم فاصله‌ی زیادی تا آمار سال ۲۰۲۳ دارند. یکی از دلایل اصلی رشد بازار جنوب شرق آسیا، فروش بالا در بازارهای اندونزی و مالزی بود. ازطرفی، فیلیپین و اندونزی در احیای بخش محصولات زیر ۱۰۰ دلار نقش پررنگی ایفا کردند.

رشد بازار گوشی‌های هوشمند در جنوب شرق آسیا
Canalys

حجم عرضه‌ی سالانه‌ی سامسونگ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته؛ اما این شرکت همچنان با ۱۹ درصد سهم پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند در جنوب شرق آسیا است. از آن‌جایی که غول فناوری کره‌ای توجه خود را بر دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار متمرکز کرده است، این پیشرفت دور از انتظار نبود.

ترنشن، مالک برندهای Itel و Tecno و Infinix، توانست جایگاه دوم را با ۱۸ درصد سهم بازار و رشد سالانه‌ی ۱۹۷ درصدی از آنِ خود کند.

ترنشن از اوپو و شیائومی نیز پیشی گرفته است. فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی به‌طور قابل‌توجهی نسبت‌به سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته؛ اما اوپو نسبت‌به سال گذشته دچار افت ۱۲ درصدی شده است.

تحلیگران نسبت‌به آینده خوشبین هستند و معتقدند که کل بازار رشد ۴ درصدی را در سال ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد؛ اما نوسان ارز، هزینه‌ی قطعات و سایر عوامل ممکن است جلوی رشد بازار را بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات