سند محرمانه سامسونگ لو رفت؛ اجبار تعمیرکاران به افشای اطلاعات شخصی مردم

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
زوم‌لب کالبدشکافی گلکسی S22 اولترا
قرارداد منتسب‌به سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت از تعمیرکاران خواسته است اطلاعات شخصی و محرمانه‌ی مشتری‌ها را به اشتراک بگذارند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی iFixit ساعاتی پیش اعلام کرد که رابطه‌ی تجاری‌اش را با سامسونگ قطع می‌کند؛ چون سامسونگ تعهد زیادی به قانون حق تعمیر آمریکا ندارد.

در پی انتشار بیانیه‌ی iFixit، حالا ۴۰۴ مدیا در گزارشی اختصاصی می‌گوید سامسونگ فروشگاه‌های مستقل تعمیر موبایل را مجبور می‌کند که اطلاعات شخصی مردم را برای این شرکت بفرستند. به‌علاوه، اگر کاربران از قطعات دست دوم و غیر رسمی استفاده کنند، تعمیرکاران موظفند این موضوع را به سامسونگ گزارش دهند.

ادعاهای ۴۰۴ مدیا بر اساس نسخه‌ای از قرارداد محرمانه‌ی سامسونگ با یک شرکت مستقل ارائه‌دهنده‌ی خدمات تعمیر مطرح شده است. در بخشی از قرارداد آمده که تعمیرکار باید نام، آدرس، شماره‌تلفن، شماره‌سریال دستگاه و حتی IMEI و جزئیات مشکل گوشی سامسونگ و اطلاعات مربوط‌به تعمیر را برای شرکت کره‌ای ارسال کند.

سامسونگ به تعمیرکاران گفته است که باید تمامی قطعات غیر رسمی موجود در گوشی‌ها را خارج کنند؛ آن هم در شرایطی که استفاده از قطعات متفرقه‌ای که توسط سامسونگ ساخته نشده‌اند، کاملا قانونی است.

سایت ۴۰۴ مدیا که سابقه‌ی بسیار خوبی در افشای اطلاعات دارد، می‌گوید صحت قرارداد را تأیید کرده است. سامسونگ به درخواست رسانه‌ها برای توضیح درباره‌ی ادعاهای ۴۰۴ مدیا پاسخ نداده.

ظاهرا هر بار که کاربران قطعه‌ای رسمی از سامسونگ بخرند، نام‌شان به دیتابیسی ویژه اضافه می‌شود. مدیرعامل iFixit می‌گوید شرکت او برخی از اطلاعات مشتریان را در اختیار سامسونگ قرار داده است.

اگر فردی در آمریکا ازطریق iFixit قطعات رسمی سامسونگ را خریده باشد، گوشی‌ساز کره‌ای به آدرس ایمیل و فهرست قطعات رسمی خریداری‌شده‌ی او دسترسی دارد. مدیرعامل iFixit می‌گوید هیچ شرکتی غیر از سامسونگ چنین درخواستی مطرح نکرده است.

برخی از منابع می‌گویند سند فاش‌شده‌ی سامسونگ به سال ۲۰۲۳ ارتباط دارد و احتمالا این شرکت اکنون سیاست‌هایش را اصلاح کرده است. البته چنین موضوعی نه تأیید شده است و نه تکذیب.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات