آیفون به نمایشگر خودترمیم‌شونده مجهز می‌شود؟

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون تاشدنی iPhone طرح مفهومی نمای جلو
ممکن است آیفون تاشدنی به صفحه‌نمایش خودترمیم‌شونده مجهز شود.
تبلیغات

پس از انتشار شایعات مختلف درباره‌ی دستگاه‌های تاشدنی اپل، اکنون کوپرتینویی‌های پتنت صفحه‌نمایش تاشدنی خودترمیم‌شونده را ثبت کرده‌اند. پتنت مذکور می‌تواند در آیفون تاشدنی به‌کار گرفته شود.

به‌گزارش اپل اینسایدر، اپل پتنت صفحه‌نمایش تاشدنی خودترمیم‌شونده را در اداره‌ی ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده (USPTO) ثبت کرده است. این صفحه‌نمایش می‌تواند در دستگاه‌هایی ازجمله گوشی، لپ‌تاپ، مانیتور، ساعت هوشمند و تبلت به‌کار گرفته شود.

مواد خودترمیم‌شونده خراشیدگی‌ها و فرو‌رفتگی‌های صفحه‌نمایش را بهبود می‌دهند و می‌توانند به‌ انتخاب شرکت سازنده در همه یا بخش‌های مختلفی از نمایشگر استفاده شوند. این مواد می‌توانند بدون دخالت کاربران یا ازطریق محرک‌های خارجی نظیر گرما و نور و جریان الکتریکی نمایشگر را ترمیم کند.

درصورت مجهزشدن مدل تاشدنی گوشی آیفون به مواد خودترمیم‌شونده، این دستگاه اولین گوشی‌ای نخواهد بود که از این فناوری استفاده می‌کند؛ زیرا ال‌جی در پنل پشتی گوشی‌های G Flex و G Flex 2 از مواد خودترمیم‌شونده استفاده کرده بود.

به‌دلیل ماهیت پلاستیکی صفحه‌نمایش‌های تاشدنی، استفاده از مواد خودترمیم‌شونده در آن‌ها می‌تواند سطح خراشیدگی‌ها و فرورفتگی‌ها را کاهش فراوانی دهد. درحال‌حاضر، مدرکی وجود ندارد که مجهزشدن آيفون تاشدنی به این نوع از نمایشگر را تأیید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات