سونی گوشی بسیار حرفه‌ای با بدنه جمع‌و‌جور و شارژ سریع می‌سازد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر اکسپریا ۱ مارک ۵ سونی - Sony Xperia 1 V از نمایی دیگر
شایعات از معرفی زودهنگام سونی اکسپریا پرو-سی با ابعاد جمع‌و‌جور و سرعت شارژ خیره‌کننده و دوربین باکیفیت خبر می‌دهند.
تبلیغات

بنابر شایعه‌ای تازه از Insider Sony، سونی مشغول توسعه‌ی گوشی پرچم‌دار جمع‌وجور جدیدی است. این دستگاه احتمالاً اکسپریا Pro-C نام دارد و جانشین اکسپریا Pro-I خواهد بود که سال گذشته معرفی شد و روند اخیر ژاپنی‌ها در استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر از ۶٫۵ اینچی را کنار می‌گذارد.

طبق مشخصات فاش‌شده، نکته‌ی برجسته‌ی اکسپریا پرو-سی پنل ۶٫۰ اینچی اولد با وضوح 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که از پوشش ضدانعکاس بهره می‌برد. ابعاد کوچک گوشی سونی برای آن دسته از طرفدارانی تغییری خوشایند خواهد بود که دستگاه‌های خوش‌دست‌تر را ترجیح می‌دهند.

رندر از نمای پشت گوشی سونی اکسپریا پرو-سی و ماژول دوربین آن
INSIDER SONY

در بخش سخت‌افزار، انتظار می‌رود اکسپریا پرو-سی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام به‌همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضا‌ی ذخیره‌سازی در نسخه‌ی پایه بهره‌مند شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی این دستگاه برعهده‌ی باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی USB-PD خواهد بود که درمقایسه‌با گوشی‌های قبلی سونی با سرعت شارژ کُند، پیشرفتی درخورتوجه به‌شمار می‌رود.

در بخش دوربین، شایعات حاکی است که پرو-سی به سیستم دوربین سه‌گانه‌ی چشمگیر مجهز خواهد شد که رهبری آن را دوربین اصلی با حسگر یک‌اینچی ۵۰ مگاپیکسل و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و دیافراگم f/1.8 بر‌عهده خواهد داشت. این دوربین اصلی از ثبت تصاویر ۱۲ بیتی RAW پشتیبانی خواهد کرد.

دو ماژول دیگر مجموعه‌دوربین‌ گوشی تازه‌ی سونی ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود: یکی با قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و پشتیبانی از گامای S-LOG و HLG و دیگری با لنز ۲۰ میلی‌متری f/2.0 است که به‌نظر می‌رسد روی عکاسی محاسباتی تمرکز دارد.

مشخصات فاش‌شده پرچم‌داری هیجان‌انگیز را به‌تصویر می‌کشند. برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی جدید سونی، باید منتظر تأیید رسمی این شرکت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات