گلکسی زد فلیپ ۶ چین‌خوردگی نمایشگر نخواهد داشت؟

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت flex
شیشه‌ی ضخیم‌تر و مکانیزم لولای جدید در گلکسی زد فلیپ ۶ باعث کاهش چین‌خوردگی نمایشگر خواهند شد.
تبلیغات

سامسونگ قصد دارد شیشه‌ی بسیار نازک موسوم‌ به Ultra Thin Glass (UTG) را با ضخامت بیشتری روی صفحه‌نمایش تاشدنی گوشی زد فلیپ ۶ استفاده کند. شایعه‌ای حاکی است که شیشه‌ی جدید UTG پنجاه میکرون ضخامت خواهد داشت؛ در‌حالی‌که ضخامت شیشه‌ی گلکسی زد فلیپ ۵ حدود ۳۰ میکرون است. افزایش ضخامت باعث کاهش چین‌خوردگی روی صفحه‌نمایش خواهد شد و دوام را بهبود خواهد داد.

سامسونگ در گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ مکانیزم لولای قطره‌ای را معرفی کرد و نام آن را Flex Hinge گذاشت که شکاف و فرورفتگی بین دو صفحه‌ی گوشی‌ها را تا حد زیادی برطرف کرد.

لولای جدید به دو نیمه‌ی گوشی اجازه می‌دهد که به‌صورت کاملاً صاف روی هم قرار بگیرند، بدون اینکه فشار زیادی به صفحه‌نمایش وارد شود. گفته می‌شود که زد فلیپ ۶ از مکانیزم لولای مشابه زد فلیپ ۵ استفاده خواهد کرد.

سامسونگ در نسل ششم گوشی‌های تاشدنی خود (زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷) از روش متفاوتی برای لولا استفاده خواهد کرد که چین‌خوردگی نمایشگر را به‌طور کامل برطرف می‌کند. شیشه‌ی UTG آن گوشی‌ها احتمالاً از ۵۰ میکرون ضخیم‌تر خواهد شد.

انتظار می‌رود زد فلیپ ۶ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین اصلی بهبود‌یافته و باتری بزرگ‌تر بهره ببرد. سامسونگ قرار است گوشی‌های تاشدنی جدید خود را در رویداد Unpacked رونمایی کند؛ رویدادی که احتمالاً در ماه جولای (تیر و مرداد) برگزار خواهد شد. هنوز اطلاعی از قیمت گوشی های مذکور در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات