در زیر بدنه چشم‌نواز هواوی پیورا ۷۰ چه خبر است؟

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی پیورا ۷۰ پرو پلاس / Huawei Pura 70 Pro Plus از نمای پشت
گوشی‌های هوشمند سری پیورا ۷۰ در زیر بدنه‌شان از چه قطعاتی استفاده می‌کنند؟
تبلیغات

سری جدید گوشی‌های پرچمدار هواوی با نام پیورا ۷۰، پس‌از عرضه به بازار در ماه گذشته، با استقبال چشمگیر خریداران مواجه شدند. تحلیلگران این اتفاق را نشانه‌ای از رقابت جدی‌تر هواوی با اپل و توانایی شرکت چینی برای غلبه بر محدودیت‌های اعمال‌شده ازطرف آمریکا می‌دانند.

سری پیورا ۷۰ برخلاف سری میت ۶۰ که بیشتر بر عملکرد و ویژگی‌های تجاری تمرکز داشتند، بر دوربین‌های پیشرفته و طراحی متمرکز هستند.

گوشی‌های خانواده‌ی پیورا ۷۰ از سیستم-روی-چیپ (SoC) پیشرفته‌ای بهره می‌برند که نشانه‌های ظاهری آن با تراشه‌ی قدیمی‌ هواوی Kirin 9000s مطابقت دارد. این همان پردازنده‌ای است که در سری میت ۶۰ مورد استفاده قرار گرفت و با فرآیند ۷ نانومتری N+2 شرکت چینی SMIC ساخته شده است. iFixit و سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کالبدشکافی محصولات، این تراشه را با نام Kirin 9010 توصیف کرده‌اند.

سری پیورا ۷۰ مثل سری میت ۶۰، از DRAM ساخت شرکت کره‌ای SK Hynix استفاده می‌کند. طبق اعلام iFixit، تراشه‌ی حافظه‌ی فلش NAND این گوشی‌ها را واحد تراشه‌سازی هواوی یعنی HiSilicon مونتاژ کرده است. سری میت ۶۰ از تراشه‌های NAND ساخت SK Hynix استفاده می‌کرد.

سری پیورا ۷۰ از فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی استفاده می‌کند و گفته می‌شود HiSilicon وظیفه‌ی تولید کنترلر فضای ذخیره‌سازی این گوشی‌ها را برعهده داشته است. پیورا ۷۰ پرو از مجموعه‌ای از قطعات کلیدی ساخت HiSilicon بهره می‌برد که به‌عنوان نمونه می‌توان به وای‌فای و بلوتوث و همچنین تراشه‌های مدیریت انرژی اشاره کرد. قطعات دیگر سری پیورا ۷۰ مثل تقویت‌کننده‌های صدا و درایور فلش LED نیز ساخت تأمین‌کنندگان چینی Goodix و Awini است. اکثر قطعات استفاده‌شده در سری پیورا ۷۰، چینی هستند.

برخی قطعات پیورا ۷۰ پرو را شرکت‌های غیر چینی تولید کرده‌اند؛ برای نمونه شارژر این محصول ساخت شرکت تایوانی Richtek است و حسگر‌های حرکت و چرخش دستگاه از شرکت آلمانی بوش تأمین شده‌اند.

علاقه‌مندان در چین باید برای خرید گوشی جدید هواوی هزینه‌ای معادل ۷۰۰ یورو پرداخت کنند. قیمت گوشی هواوی مدل پیورا ۷۰ پرو و پیورا ۷۰ اولترا به‌ترتیب از ۸۵۰ و ۱۰۵۰ یورو شروع می‌شود که تقریباً هم‌سطح قیمت گوشی‌های پرچمدار رقیب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات