مکان‌یابی گوشی در حالت خاموش؛ ویژگی هیجان‌انگیز پیکسل 8a

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
گوشی پیکسل 8a سبز‌رنگ به‌همراه قطعات داخلی
گوشی پیکسل 8a به‌لطف سخت‌افزار تخصصی و سیستم به‌روزشده‌ی گوگل، حتی درصورت تمام‌شدن باتری هم به‌راحتی پیدا می‌شود.
تبلیغات

ماه گذشته گوگل سیستم به‌روزشده‌ی Find My Device اندروید را در اختیار کاربران آمریکایی و کانادایی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو قرار داد. به‌کمک این سیستم گوشی‌ها حتی درصورت خاموش‌بودن یا تمام‌شدن باتری به‌راحتی مکان‌یابی می‌شوند.

به‌گزارش Android Authority، گوشی جدید پیکسل 8a به‌لطف پردازنده‌ی تنسور G3 از قابلیت Find My Device پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند آن را در حالت خاموش «به‌مدت چندین ساعت» مکان‌یابی کنند. سیستم Find My Device به‌کمک دستگاه‌های اندرویدی دیگر مکان تقریبی گوشی افراد را مشخص می‌کند.

بخش عضویت در سرویس Find My Device گوگل
تنظیمات سرویس Find My Device گوگل

جدیدترین گوشی گوگل موقعیت مکانی خود را با استفاده از بلوتوث با سایر گوشی‌های اندرویدی به‌اشتراک می‌گذارد. گوشی‌های موردنظر پس از دریافت موقعیت مکانی و رمز‌گذاری اطلاعات، آن را در سرور‌های گوگل آپلود می‌کنند.

گوگل می‌گوید که بلوتوث خانواده‌ی پیکسل ۸ برخلاف باقی گوشی‌های اندرویدی چندین ساعت پس از خاموش شدن دستگاه هم روشن می‌ماند و همین مورد باعث می‌شود که گوشی‌ها حتی در حالت خاموش هم به‌راحتی پیدا شوند.

جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهند که پیکسل 8a از قابلیت Powered-Off Finding پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این قابلیت به‌معنای داشتن سخت‌افزار تخصصی برای مکان‌یابی در حالت خاموش است.

کاربران می‌توانند هنگام خرید گوشی جدید پیکسل 8a با عضویت در سرویس Find My Device از قابلیت Powered-Off Finding بهره‌مند شوند. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب گزینه‌های Off یا Without network در تنظیمات، این قابلیت کار نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات