آیا گوشی گوگل پیکسل 8a ضدآب است؟

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی پیکسل 8a در کنار اجزای داخلی
پیکسل 8a گوگل سرانجام با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده‌ی تنسور نسل سوم از راه رسید؛ آیا این گوشی ضدآب است؟
تبلیغات

پیکسل 8a شباهت زیادی به پرچمدارهای نسل جدید گوگل دارد. تراشه‌ی تنسور G3، نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی و هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری مواردی هستند که میان‌رده‌ی گوگل را به گوشی ارزشمندی تبدیل می‌کنند.

رقابت در بخش گوشی‌های میان‌رده بسیار فشرده است و پیکسل 8a کار سختی در برابر رقبا دارد؛ رقبایی که تعدادی از آن‌ها در برابر نفوذ آب و گردوخاک بسیار مقاوم هستند.

آیا پیکسل 8a ضدآب است؟

پنل پشتی گوشی پیکسل 8a در دستان یک شخص
Google

پیکسل 8a مانند پیکسل 7a گواهی IP67 دارد که یک درجه پایین‌تر از گواهی IP68 در مدل‌های پرچمدار پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است. بدین ترتیب میان‌رده‌ی جدید گوگل کاملا ضدآب نیست اما در برابر نفوذ آب و گردوخاک مقاومت بالایی دارد.

عدد ۷ در رتبه‌بندی IP نشان‌دهنده‌ی میزان مقاومت در برابر غوطه‌ور شدن موقت در آب است. عدد ۶ میزان مقاومت اجزای داخلی در برابر گرد و غبار و سایر مواد جامد ریز را نشان می‌دهد.

به نوشته‌ی دیجیتال ترندز، پیکسل 8a مانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده در برابر سقوط یا خط‌وخش ناشی از ذرات ریز میکروسکوپی مقاوم نیست؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید گوشی برای آن قاب و محافظ صفحه تهیه کنید.

پیکسل 8a تا چه اندازه ضدآب است؟

گواهی IP67 به این معنی است که گوشی گوگل می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. از گوشی می‌توان زیر باران استفاده کرد اما کارکردن با دستگاه زیر دوش حمام با آب گرم مشکل‌ساز خواهد شد.

گواهی IP برای تست گوشی‌ها در آب شیرین به آن‌ها اعطا می‌شود و ممکن است نتایج در آب شور متفاوت باشد. به‌هرصورت باید سعی کرد قطعات الکترونیکی را تا حد امکان از تماس با آب و رطوبت دور نگه داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات