ادعای خبرساز رسانه چینی درباره هواوی پیورا ۷۰ نادرست از آب درآمد

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
هواوی پیورا ۷۰ پرو پلاس / Huawei Pura 70 Pro Plus روی میز
شرکت ژاپنی ادعای خبرساز رسانه‌های چینی درباره‌ی گوشی هواوی پیورا ۷۰ را رد کرد.
تبلیغات

«۹۰ درصد قطعات گوشی پیورا ۷۰ هواوی را شرکت‌های چینی تأمین می‌کنند». این ادعایی بود که در روزهای اخیر سروصدای زیادی به‌پا کرد. ادعای یادشده را نخستین‌بار رسانه‌های چینی به‌نقل از شرکتی ژاپنی به‌ نام Fomalhaut Techno Solutions مطرح کرد.

براساس گزارش رسانه‌ی SCMP، مدیرعامل شرکت Fomalhaut Techno Solutions ادعاها را تکذیب و اظهار کرد که گوشی پیورا ۷۰ را برای بررسی و تجزیه‌و‌تحلیل دریافت نکرده‌ است.

هواوی تاکنون جزئیاتی از تأمین‌کنندگان قطعات پیورا ۷۰ منتشر نکرده است. این شرکت صرفاً گفته تراشه‌ی Kirin 9010 از لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت SMIC استفاده می‌کند.

دولت ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) پس از عرضه‌ی سری میت ۶۰ هواوی با پردازنده‌ی ۷ نانومتری چینی، تحقیقات خود را در ارتباط با نقض احتمالی تحریم‌ها آغاز کرد. آن گوشی هواوی بسیار خبرساز شد.

تحقیقات مربوط‌ به نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا به‌واسطه‌ی شرکت SMIC، همچنان در جریان است. در همین حال، هواوی روی توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی خود تمرکز کرده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت مشغول کار روی تراشه‌ای اختصاصی برای کامپیوتر است که عملکردی برابر با تراشه‌ی M2 اپل ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات