با افت ۱۰ درصدی فروش آیفون، سامسونگ رتبه اول بازار موبایل را تصاحب کرد

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
مطالعه 1 دقیقه
نمایشگر گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در کنار یکدیگر
سامسونگ به‌لطف افت فروش آیفون و عرضه‌ی گوشی‌های جدید، بار دیگر جایگاه اول بازار موبایل را به‌ خود اختصاص داد.
تبلیغات

سامسونگ پس از واگذارکردن جایگاهش به اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۳، بار دیگر در صدر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند قرار گرفت. طبق گزارش جدید IDC، در فصل اول سال ۲۰۲۴ اپل شاهد کاهش ۱۰ درصدی فروش به دلیل افزایش رقابت از سوی گوشی‌های اندرویدی بود.

اپل در بازه‌ی زمانی موردبحث ۵۰٫۱ میلیون گوشی آیفون فروخت که در مقایسه با ۵۵٫۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال قبل کمتر است.

گوشی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ با ۲۰٫۸ درصد سهم بازار در جایگاه اول و آیفون با سهم ۱۷٫۳ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. گوشی شیائومی با ۱۴٫۱ درصد پس از سامسونگ و اپل بیشترین سهم در بازار را دارد. شرکت ترنشن (تکنو، ایتل و اینفینیکس) در رتبه‌ی چهارم و اوپو در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت.

به‌طور کلی، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پس از چند سال پرتلاطم در پی همه‌گیری کرونا، شاهد پیشرفت‌های مثبتی است. آمار خرید گوشی‌ هوشمند در فصل اول سال ۲۰۲۴ با افزایش ۷٫۸ درصدی نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل به ۲۸۹٫۴ میلیون دستگاه رسید.

IDC پیش‌بینی می‌کند سامسونگ و اپل ضمن حفظ جایگاه خود در بازار باید با حضور رو‌به‌رشد تولیدکنندگان گوشی‌های چینی مقابله کنند که احتمالاً این دو شرکت را به گسترش و تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود سوق خواهد داد.

شیائومی پس از افت زیادی که در دو سال گذشته تجربه کرده بود، با قدرت بازگشته و ترنشن با رشد قابل توجه در بازارهای بین‌المللی در حال تبدیل شدن به رقیبی جدی برای شرکت‌های بزرگ است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات