ظاهرا هوش مصنوعی سامسونگ در راه گوشی‌های قدیمی است

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
ماژول دوربین گلکسی S22 پلاس
سامسونگ به‌طور تلویحی تأیید کرد که هوش مصنوعی را به گوشی‌های بیشتری اضافه می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ، Galaxy AI را برای اولین‌بار همراه‌با سری گلکسی S24 معرفی کرد و بعد از مدتی با انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1 آن را به سری گلکسی S23 و برخی دیگر از دستگاه‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۲۳ آورد.

سامسونگ روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که هوش مصنوعی اختصاصی‌اش اکنون از زبان‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. کره‌ای‌ها در ادامه گفتند که زبان‌های جدید علاوه‌بر دستگاه‌های واجد شرایط، به‌زودی به تعداد بیشتری از مدل‌های گوشی سامسونگ اضافه خواهد شد.

استفاده از لفظ «مدل‌های بیشتر» می‌تواند به گوشی‌های گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ اشاره داشته باشد؛ اما سامسونگ به‌صورت رسمی اعلامی نکرده که منظورش فقط مدل‌های جدید هستند یا خیر.

مدتی پیش تی‌ام رو، مدیر بخش موبایل سامسونگ، گفت که به‌دنبال راهی برای اضافه کردن ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به سری گلکسی S22 است. اضافه کردن هوش مصنوعی به پرچمداران ۲۰۲۲ سامسونگ کار غیرممکنی نیست، زیرا این گوشی‌ها از همان پردازنده‌ای استفاده می‌کنند که در گلکسی S23 FE به‌کار گرفته شده است.

از طرفی، گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ پردازنده‌ی به‌مراتب بهتر از سری گلکسی S22 و گلکسی S23 FE دارند و نباید هیچ مشکلی در مدیریت ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی داشته باشند.

سامسونگ در گذشته دائماً می‌گفت که محدودیت سخت‌افزاری عاملی است که اجازه نمی‌دهد هوش مصنوعی به مدل‌های قدیمی اضافه شود، اما باتوجه به موارد گفته شده، به‌نظر می‌رسد چنین تصمیمی فقط برای خرید گوشی های جدید این شرکت صورت پذیرفته است.

باید دید که سامسونگ در آخر چه سیاستی اتخاذ می‌کند و آيا هوش مصنوعی را به گوشی‌های قدیمی خود اضافه خواهد کرد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات