سیستم «آپدیت درون جعبه» اپل بسیار پیچیده‌تر از حد تصور است

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قیمت گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل در بخش محصولات زومیت
سیستم Presto اپل که آیفون‌ها را داخل جعبه آپدیت می‌کند، مشابه یک توستر با ظرفیت ۶ گوشی آیفون است.
تبلیغات

مدتی پیش خبرهایی از اپل مبنی بر اینکه این شرکت روی سیستم جدیدی به نام Presto کار می‌کند، منتشر شد. این سیستم قابلیت به‌روزرسانی گوشی آیفون‌ را داخل جعبه فراهم می‌کند.

بنابر گزارش 9to5mac، سیستم Presto مثل یک دستگاه توستر کوچک است که می‌تواند تا ۶ آیفون را به‌طور همزمان در خود جای دهد. این دستگاه از نگه‌دارنده‌هایی بهره می‌برد تا جعبه‌های آیفون با اندازه‌های مختلف را در جای خود نگه دارد.

دستگاهی که درون آن گوشی‌های مختلف قرار گرفته است
تصویر فاش‌شده از سیستم Presto
iGeneration

یک مک مینی اپل مسئول اجرای نرم‌افزار دستگاه است و با اسکن‌شدن جعبه‌ی آیفون، گوشی به صف دستگاه‌هایی که منتظر به‌روزرسانی هستند، اضافه می‌شود. این سیستم به کارکنان اجازه می‌دهد تا بدانند کدام گوشی‌ها باید به‌روزرسانی شوند؛ همچنین سوابق فروش روزانه را بررسی می‌کند تا مشخص کند که چه تعداد برای روز بعد باید آماده شوند.

هنگامی که مشتری یک مدل خاص از گوشی آیفون را خریداری می‌کند، سیستم از کارکنان می‌خواهد تا یکی دیگر از همان مدل را به‌روز کنند. بنابراین Presto تضمین می‌کند که همیشه حداقل یک مدل به‌روز‌شده از هر مدل آیفون، موجود باشد.

کار با سیستم Presto بسیار آسان است و همه‌ی کارمندان اپل استور می‌توانند با آن به‌راحتی کار کنند. برای کار با Presto در ابتدا گوشی انتخاب‌شده اسکن می‌شود و روی پد مخصوص در داخل دستگاه قرار می‌گیرد.

Presto با فناوری مگ‌سیف و دیگر فناوری‌های بی‌سیم، اقدام به به‌روزرسانی نرم‌افزاری گوشی می‌کند و بعد از انجام این کار که احتمالاً بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد، گوشی خاموش می‌شود و چراغ وضعیت از سفید به رنگ سبز تغییر می‌کند. بعد از این مرحله گوشی بدون کم‌شدن شارژ، به جدیدترین نسخه‌ی نرم‌افزار به‌روزرسانی و آماده‌ی تحویل به مشتری می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات