این احتمالا طراحی نهایی آیفون SE 4 است؛ مشابه آیفون ۱۴، اما نه به‌طور کامل

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
تصویر لورفته ماکت آیفون SE 4 بخش پشتی و جلویی
تصاویر فاش‌شده از ماکت فلزی آیفون SE 4 نشان می‌دهند این گوشی شبیه آیفون ۱۴ خواهد بود، اما فقط از نمای جلویی.
تبلیغات

اپل در چند نسل اخیر گوشی‌های سری آیفون SE به طراحی قدیمی (شامل حاشیه‌ی بزرگ در اطراف نمایشگر، دکمه‌ی هوم و فناوری تاچ ID) پای‌بند بوده است، اما احتمالا با رونمایی آیفون SE 4 آن طراحی برای همیشه به فراموشی سپرده می‌شود.

ماه گذشته شاهد افشای رندرهایی از آیفون اس ای نسل چهارم با طراحی مشابه آیفون ۱۴ بودیم و حالا ماکت فلزی فاش‌شده از جدیدترین گوشی اپل، شباهت به آیفون ۱۴ را تأیید می‌کند.

تصویر لورفته ماکت آیفون SE 4 نمای کناری
تصویر لورفته ماکت آیفون SE 4 پنل پشتی
تصویر لورفته ماکت آیفون SE 4 نمایشگر پنل جلو

گوشی iPhone SE 4 اپل به نمایشگر اولد ساخت شرکت چینی BOE مجهز می‌شود و احتمالا در بالای آن شاهد بریدگی (ناچ) خواهیم بود. این گوشی برخلاف مدل‌های قبلی آیفون SE سیستم فیس ID (تشخیص چهره) خواهد داشت و به باتری هم‌ظرفیت آیفون ۱۴ مجهز خواهد شد.

آیفون SE 4 یک تفاوت بزرگ با آیفون ۱۴ دارد: دوربین پشتی. درحالی‌که آیفون ۱۴ به دو دوربین با چینش مورب مجهز است، آیفون SE 4 از تنها یک دوربین استفاده می‌کند. گوشی جدید اپل از این حیث تا حد زیادی شبیه آیفون XR است.

طراحی پشت آیفون ۱۴
آیفون ۱۴

اپل احتمالا به گوشی‌های سری آیفون ۱۶ دکمه‌ی جدیدی به نام Capture Button اضافه می‌کند که در زیر دکمه‌ی پاور قرار می‌گیرد. ممکن است این دکمه‌ی جدید را در آیفون SE 4 هم ببینیم، اما ماکت فلزی‌ فاش‌شده، شامل دکمه‌ی موردبحث نیست.

ظاهرا آیفون SE 4 قرار است برخلاف مدل‌های جدید، همچنان از اسلایدر میوت استفاده کند و به دکمه‌ی اکشن مجهز نشود.

فعلا مشخص نیست که قیمت گوشی جدید سری آیفون SE چقدر خواهد بود. با در نظر گرفتن تغییرات نسلی چشمگیر، بعید نیست که قیمت آیفون جدید خانواده‌ی SE افزایش پیدا کند. این محصول احتمالا در سال ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات