نتیجه نظرسنجی: سه برند برتر بازار موبایل از لحاظ آپدیت نرم‌افزاری مشخص شدند

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۱۴ روی پیکسل ۸ پرو
برندهای برتر موبایل درزمینه‌ی ارائه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری از دید کاربران مشخص شدند.
تبلیغات

یکی از تغییرات بزرگ‌ در صنعت موبایل در چند سال اخیر، سیاست‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری شرکت‌های مختلف بوده است. اپل و گوگل قبلاً در این زمینه پیشتاز بودند؛ اما سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24 و وعده‌ی به‌روزرسانی ۷ ساله، فصل جدیدی از رقابت را در این حوزه آغاز کرد.

در نظرسنجی‌ای با حضور بیش از ۳ هزار نفر شرکت‌کننده که Android Authority برگزار کرد، سه برند مورداعتماد کاربران مشخص شدند که طولانی‌ترین آپدیت‌های نرم‌افزاری را دارند.

آمار مورد اعتمادترین برندها از نظر انتشار آپدیت نرم‌افزاری از دید کاربران

رتبه‌ی اول به گوگل اختصاص دارد. شاید غول آمریکایی محبوب‌ترین سازنده‌ی گوشی اندرویدی در جهان نباشد؛ اما یک‌سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، گوگل را به‌عنوان برندی می‌شناسند که بیشترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای گوشی‌هایش ارائه می‌کند.

مدل‌های مختلف گوشی گوگل سریع‌تر از هر برند دیگری آپدیت‌های اندروید را دریافت می‌کنند و گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو تا ۷ سال پشتیبانی نرم‌افزاری دارند که در دنیای گوشی‌های اندرویدی کم‌نظیر است.

در این نظرسنجی، سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، در جایگاه دوم قرار گرفت. بسیاری از مدل‌های جدید گوشی سامسونگ حداقل ۴ سال به‌روزرسانی اندروید دریافت می‌کنند و این شرکت‌ کره‌ای توانسته‌ است هنگام خرید گوشی اعتماد کاربران بیشتری را در انتشار به‌روزرسانی طولانی‌مدت جلب کند.

اپل با کسب حدود ۱۲ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت. از هر ۱۰ نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی فقط ۱ نفر معتقد بود که اپل مطمئن‌ترین برند برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. اپل وعده‌ی خاصی ازنظر به‌روزرسانی‌های بلندمدت نمی‌دهد؛ اما معمولاً ۵ یا ۶ سال گوشی‌ آیفون را آپدیت می‌کند.

باید این نکته را در نظر گرفت که Android Authority وب‌سایتی متمرکز بر اندروید است و بیشتر کاربرانش دستگاه‌های اندرویدی را ترجیح می‌دهند.

گوشی شیائومی، گوشی آنر، گوشی ویوو و گوشی موتورولا همگی سهم ناچیزی از رأی شرکت‌کنندگان را ازآنِ خود کردند. واضح است که عملکرد این شرکت‌ها درزمینه‌ی ارائه‌ی آپدیت‌ نرم‌افزاری طولانی‌مدت برای کاربران راضی‌کننده نبوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات