آیفون ۱۷ به «شیشه ضدانعکاس و ضدخش» مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
پرچمدار سال ۲۰۲۵ اپل همچون گوشی گلکسی S24 اولترا از شیشه‌ی ضدانعکاس بهر‌ه خواهد گرفت.
تبلیغات

اپل قصد دارد نمایشگر آیفون ۱۷ را به پوشش ضد‌انعکاس و ضدخش مقاوم‌تری نسبت به سری آیفون ۱۵ مجهز کند.

افشاگر خوش‌سابقه Instant Digital اطلاعات جدیدی را در مورد شیشه‌ی محافظ آیفون ۱۷ فاش کرد. بر این اساس، شیشه‌ی محافظ آیفون ۱۷ علاوه بر ضدانعکاس بودن، مقاومت بسیار بیشتری را در برابر خط و خش خواهد داشت.

افشاگر چینی ادعا می‌کند که مواد و تجهیزات لازم برای تولید شیشه‌ی محافظ جدید اپل به زنجیره‌ی تأمین چین منتقل شده‌اند؛ اما بعید است که اپل از این محافظ در پرچمدار امسالش یعنی سری آیفون ۱۶ استفاده کند.

گلکسی S24 و آیفون ۱۵ پرو مکس کنار هم قرار گرفته روی میز
گلکسی S24 اولترا در کنار آیفون ۱۵ پرو مکس؛ به انعکاس نور از نمایشگر آیفون دقت کنید

اپل ادعا می‌کند که سرامیک شیلد به‌‌کاررفته در آیفون ۱۵ پرو مکس از هر شیشه‌ی محافظ دیگری در صنعت موبایل سخت‌تر و مقاوم‌تر است. سرامیک شیلد اولین بار همراه با سری آیفون ۱۲ معرفی شد. سرامیک شیلد به‌‌کاررفته در آیفون ۱۲، در تست سقوط چهار برابر عملکرد بهتری نسبت به شیشه‌ی محافظ آیفون ۱۱ از خود نشان می‌داد.

سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۴ گوشی گلکسی S24 اولترا را با شیشه‌ی محافظ گوریلا آرمور به بازار عرضه کرد. به ادعای کورنینگ، گوریلا آرمور انعکاس‌ها را تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد و چهار برابر مقاومت بیشتری در برابر خط و خش نسبت به شیشه‌‌های محافظ رقیب دارد.

هنوز مشخص نیست که اپل در آیفون ۱۷ از گوریلا آرمور استفاده خواهد کرد یا خیر. ممکن است شیشه‌ی محافظ گوشی اپل با همکاری کورنینگ ساخته شود ولی احتمالاً با نام تجاری متفاوتی به بازار عرضه خواهد شد.

کورنینگ از گذشته تأمین قطعات گوشی‌های اپل را بر عهده داشته است. اپل به منظور توسعه و رشد فناوری شیشه‌های محافظ، در مجموع ۴۹۵ میلیون دلار روی کورنینگ سرمایه‌گذاری کرده است.

هنوز مشخص نیست که قیمت گوشی های آینده‌ی اپل در نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش خواهد یافت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات