قابلیت جالب گوشی پیکسل ۹ لو رفت؛ تغییر حساسیت لمس نمایشگر به‌صورت خودکار

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
باز کردن روی پیکسل ۸ پرو
گوگل قابلیت جدید و خودکار لمس تطبیقی را به گوشی‌ پیکسل ۹ خواهد آورد.
تبلیغات

گوگل ظاهراً در حال کار روی ویژگی جدیدی در گوشی پیکسل به نام Adaptive Touch یا لمس تطبیقی است که می‌تواند حساسیت صفحه‌ی لمسی را به‌طور خودکار بر‌اساس عوامل خاصی تنظیم کند و دور از ذهن نیست اگر در قیمت گوشی بعدی گوگل تأثیر بگذارد.

کاربران گوشی گوگل اکنون صرفاً می‌توانند حساسیت صفحه‌ی لمسی را هنگام استفاده از محافظ صفحه‌نمایش افزایش دهند. گوگل در گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو حتی این قابلیت را خودکار کرد.

اکنون گوگل با توسعه‌ی لمس تطبیقی قرار است که قابلیت یادشده را یک قدم فراتر ببرد. براساس مشاهده‌های Android Authority، این ویژگی در نسخه‌ی دوم بتای QPR3 اندروید ۱۴ برای سری گوشی‌ پیکسل ۹ برچسب‌گذاری‌ شده است که مطمئناً از بهترین گوشی های بازار خواهد بود.

لمس تطبیقی به کاربر امکان می‌دهد تا حساسیت صفحه‌ی لمسی را براساس عوامل خاصی تنظیم کند. این قابلیت مثلاً به‌طور خودکار با محیط و فعالیت‌ها و محافظ صفحه‌ی گوشی تنظیم می‌شود.

نحوه‌ی کارکرد دقیقاً مشخص نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که در تکمیل قابلیت بوست خودکاری باشد که در پیکسل ۸ شاهدش بودیم. این قابلیت هنگام خیس‌شدن صفحه‌نمایش و کار با دست‌کش یا بازی‌کردن می‌تواند مفید واقع شود.

وان پلاس نخستین‌بار قابلیت Aqua Touch را به گوشی وان پلاس ۱۲ آورد که پاسخ لمسی چشمگیری را روی صفحه‌نمایش مرطوب ارائه می‌کند؛ بنابراین، قابلیت گوگل می‌تواند امکانات مشابهی داشته باشد.

همچنین، باید دید که آیا این ویژگی راه خود را به سخت‌افزارهای موجود باز می‌کند یا خیر؛ اما با‌توجه‌به ویژگی‌های متعددی که گوگل برای نسل بعدی پرچم‌داران خود در سخت‌افزارهای جدید در نظر گرفته است، به‌نظر می‌رسد که چنین نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات