قطار شایعات شیائومی ۱۵ شروع‌ به حرکت کرد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
پخش موسیقی با شیائومی ۱۴ پرو
گوشی پرچمدار جدید شیائومی احتمالاً از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر بهره خواهد برد.
تبلیغات

شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) به عنوان اولین مدل‌های گوشی‌ شیائومی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شدند. شیائومی ۱۵ احتمالاً در همین بازه‌ی زمانی در سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. حالا دیجیتال‌چت‌استیشن اولین جزئیات مربوط به آن را فاش کرده است.

گفته می‌شود سری شیائومی ۱۵ به‌ سنسور اثر انگشت اولتراسونیک و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد بود. سنسور اثر انگشت سری شیائومی ۱۴ از نوع اپتیکال است.

سنسور اثر انگشت جدید با انتشار امواج اولتراسونیک از زیر صفحه‌نمایش هنگامی که انگشت روی آن قرار می‌گیرد، کار می‌کند. این امواج با الگوهای منحصر به فرد هر انگشت تعامل دارند. اسکنر با تجزیه و تحلیل زمان لازم برای بازگشت امواج و شدت آن‌ها، یک تصویر سه‌بعدی از اثر انگشت می‌سازد که امکان احراز هویت دقیق و ایمن را فراهم می‌کند.

فناوری اثر انگشت اولتراسونیک چندین مزیت نسبت به تشخیص اثر انگشت اپتیکال دارد که شامل تشخیص سریع‌تر، مقاومت در برابر آب و لکه، دقت بالاتر و افزایش امنیت می‌شود.

هنوز فاصله‌ی زیادی تا رونمایی از شیائومی ۱۵ داریم و قطعاً طی ماه‌های آینده خبرهای بیشتری از پرچمداران جدید شیائومی خواهیم شنید. باید دید شیائومی قیمت گوشی های جدیدش را برای رقابت با بهترین گوشی ها چقدر تعیین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات